2.3

The Marvels

Carole Denvers och Nick Fury är på uppdrag genom galaxen och kommer hem till jorden efter Dr Stranges unika äventyr. De möter Kamala Khan och tillsammans skapar de det nya teamet "The Marvels".

Originaltitel The Marvels
Alternativ titel Captain Marvel 2
Regissör Nia DaCosta
Manus Megan McDonnell, Zeb Wells, Elissa Karasik, Nia DaCosta
Genre Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Skådespelare Brie Larson, Samuel L Jackson, Teyonah Parris, Iman Vellani, Zawe Ashton, Park Seo-joon, Gary Lewis, Zenobia Shroff, Mohan Kapur, Saagar Shaikh, Leila Farzad, Abraham Popoola

Andreas_
2024-04-22
Disney och Marvels sämsta MCU film hittills, detta är inte bra någonstans, det är varken spännande eller roligt, den har som ingenting att höja till skyarna...men vad ska man förvänta sig av woke Disney egentligen, sedan dom tog över MCU av Paramount så har det bara blivit sämre och sämre för varje film och serie och sedan fas 3 så har det gått käpp rätt nedåt för deras så kallade MCU vilket står för Marvels Cinematic Universe, detta ska väl då vara Captain Marvel 2 men hon får sällskap av Rambeu som vi fick lära känna i tv serien Wanda/Vision och Ms Marvel som vi fick lära känna i den patetiska tv serien Ms Marvel och har man inte sett dessa tv serier på Disney+ så lär du inte hänga med särskilt bra i denna, men det gör inte så mycket då filmen är patetiskt dålig ändå, så vem bryr sig egentligen om att hänga med...hursomhelst så är det en kass regissör bakom kameran, en kvinna vid namn Nia DaCosta som även gjorde den nya remaken av skräckklassikern Candyman, så man borde ha förstått redan där hur kasst detta skulle bli, samma sak när en kvinnilg regissör försökte sig på superhjältarna Eternals...kvinnor och superhjältefilmer bör inte hänga ihop uppenbarligen då dom inte kan göra en intressant historia, utan endast göra patetiska karaktärer ännu mer patetiska, t.o.m skurken var tvungen att vara kvinna och lika patetisk hon, så detta är patetiskt dåligt på så många nivåer och det är så mycket brister i detaljerna att man kan inte sluta slå sig själv i pannan och skämten är för 2 åringar och sen att det ska slängas in något patetiskt musikalnummer mitt i soppan gör saken ännu sämre, nej detta är nog den sämsta skräpfilm jag någonsin sett i alla kategorier och enda bra skådespelare som är med i denna sörja till film är Samuel L Jackson som gör sitt yttersta för att få filmen intressant men lyckas inte kämpa i uppförsbacke då manuset är lika patetiskt dåligt skrivet som övriga filmen, en total kalkon och jag är bara så glad att jag inte gick och spenderade pengar på detta skräp på en biograf...Marvels samarbete med Disney och deras så kallade MCU är över nu, jag tror tyvärr inte att dom någonsin kommer lyckas få till det bra och intressant igen, betyget blir en svag, överkörd, begraven 1:a
HerrNenne
2024-03-22
Trodde det var det vanliga gnället pga Brie Larson och "woke"-tramset men nej, det här var något av det sämsta jag sett. Kan ärligt talat varit den sämsta klippningen i någon film jag någonsin sett, utan att överdriva. Men allt är uselt i den här.
Noseman2005
2024-03-17
En trevlig och bitvis rolig "mellanfilm" som dock inte tillför särskilt mycket till MCU (den försöker iofs inte göra det heller). Hade personligen velat ha mer fokus på intressekonflikten mellan hjälteskapet och de konsekvenser det kan ge (ett av de centrala temana i filmen) men så blev det alltså inte. (5/10)
amam
2024-03-10
De har verkligen plockat ihop de sämsta bitarna från superhjältegenren, svag tvåa.
Spook
2024-02-21
riktigt dålig barnfilm.
RichardEk
2024-02-12
En helt och hållet habil superhjältefilm, helt ofarlig i form och utförande. Carole Denvers ska vara en av de allra mäktigaste i Marveluniversumet, men det ser vi inte något av här. Nick Fury går på tom tank. En blek superskurk. Det roligaste, och mest sevärda, nej, jag menar det enda roliga och sevärda är Iman Vellani som verkligen lyckas göra något med sin karbonrollkaraktär.
Argo_L
2024-01-25
så svåer att göra filmer utan musikal längre? fy fan vad dålig.
Man5on
2024-01-16
Jisses alltså vad Marvel bara blir sämre o sämre o sämre. Allt efter Endgame har verkligen bara varit en spiral rakt neråt (Med undantag av Spider-Man och tredje GotG-rullen då). The Marvels tar nu platsen som den sämsta MCU-rullen hittills, övriga på den pallen är Quantumania och The Eternals.