2.3

The Marksman

Jim är en ranchägare med förflutet inom Marinkåren, vars ägor gränsar till Mexiko. När han en dag räddar en pojke på flykt undan en knarkkartell inleds en dödlig jakt av det udda paret genom USA.

Originaltitel The Marksman
Regissör Robert Lorenz
Manus Robert Lorenz, Chris Charles, Danny Kravitz
Genre Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Liam Neeson, Katheryn Winnick, Juan Pablo Raba, Teresa Ruiz, Jacob Perez, Dylan Kenin, Luce Rains, Sean A Rosales, Alfredo Quiroz, Antonio Leyba, David DeLao, Christian Hicks, Roger Jerome, Kellen Boyle

OffTheGround
2021-09-27
Föga originellt (jfr ex. Martin's Day och A Perfect World), men ändå stabilt tidsfördriv.
mammene
2021-08-25
Alltid trevligt med en roadmovie med en gammal veteran och en pojke, relationen mellan dem är det intressanta. Sedan kommer det lite korkade bovar i vägen, det kan kännas lite larvigt ibland, men det hör väl till. Det finns ett allvar i botten, när något kommer närmare kan det vara svårt att värja sig och den långsamma och påtagliga förändringen i Liams roll var det intressanta, vilket han för övrigt gjorde riktigt bra. Tycker han ska fortsätta i den här sortens roller, han har blivit vuxen.
Afflicter
2021-08-14
Det görs en del bra beslut vad gäller handlingen i den här filmen, men vad gäller titeln verkar man ha haft problem med att hitta ett ord som beskriver vad filmen handlar om.
AdamB-film
2021-08-12
Nu har Neeson jagat skurkar sen Taken så nu är han och denna film rejält TRÖTT. Filmen blir aldrig intressant, det jag själv fann mest givande var att försöka följa med huvudpersonernas lilla roadtrip mellan Arizona o Chicago.
PeterTheW
2021-08-09
Fungerar väl bitvis, men rätt slö.
Olof_Gronlund
2021-08-09
Den fungerar, klart att de kriminella alltid är lite dumma osv, men den är skön att ha på som underhållning i bakgrunden.
juppe
2021-08-08
Kan tänka mig att The Marksman försöker va lite mer realistisk än liknande filmer. Neeson spelar ju en ålderstigen fd marinsoldat som inte kan slå ner 4-5 män md pistoler i 30 årsåldern på en och samma gång med endast en kniv, som han gör i Taken. Har man det med sig när man kikar filmen blir den bättre än om man har inställningen att Neeson ska va någon spänstig och skicklig CIA agent mot hela maffian.
Djason
2021-08-04
Seg Neesonfilm, vill ju ha mer action när den gamle är med. Fick lite vibbar av den senaste och troligtvis sista Rambofilmen.
fridenpaden
2021-08-03
En av de sämre, tråkigare "Neeson skjuter the bad guys"-filmerna.
2021-07-31
Rätt typisk Neeson med lite vibbar av senaste Rambo. Jag tyckte den var bra.