The Magnificent Seven

Bartholomew Bogue håller staden Rose Creek i ett dödligt järngrepp. De desperata invånarna anlitar sju prisjägare för beskydd: Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez och Red Harvest. När de sju förbereder staden för den våldsamma uppgörelsen inser de att de slåss för mer än för pengar.

Originaltitel The Magnificent Seven
Alternativ titel The Magnificent 7
Regissör Antoine Fuqua
Manus Nic Pizzolatto, Richard Wenk
Genre Action, Äventyr, Western, 2010-tal
Skådespelare Denzel Washington, Chris Pratt, Ethan Hawke, Vincent D'Onofrio, Lee Byung-hun, Manuel Garcia-Rulfo, Martin Sensmeier, Haley Bennett, Peter Sarsgaard, Luke Grimes, Matt Bomer, Jonathan Joss, Cam Gigandet, Emil Beheshti, Sean Bridgers, Billy Slaughter

Rele
2023-06-29
En Western med många döda. Flera duktiga skådespelare höjer mitt betyg till en stark tvåa.
Olof_Gronlund
2022-06-05
Trea, men sänkte till en tvåa efter lite eftertanke. Filmen blir exakt så som man tror, inga större överraskningar. Är det bara jag som reagerar på att det ser ut att vara typ 30-40 banditer som attackerar stan på slutet, men känslan är att över 60-70 dör? Orkar inte se om filmen och räkna, men känns rätt sjukt. Den funkar att se på, men lite för lite överraskningar för en trea.
Krantzylvania
2021-10-20
oväntat rå och italiens
QuiNonStultus
2021-07-25
Förutsägbar, men ändå rätt mysig, med mysiga skådisar och helt okej karaktärer. Men det är lite tunt, och sen (spoilerwarning) the laziest of plot devices: the gating gun... >
kungkalas
2021-07-20
Egentligen lite för lökig för en trea, men den är ju trots allt underhållande, och förtjänar lite stilpoäng för att det osar så mycket spaghettiwestern.
Afflicter
2021-07-18
För att vara en remake av en remake är det här en förvånansvärt kompetent western. Bra struktur och väldefinierade karaktärer. Peter Sarsgaard är dock lite väl svartvit.
fridenpaden
2021-07-18
Skjuta skjuta skjuta. Är svag för westernfilmer även om detta inte är det starkaste rent manusmässigt.
sodomiten
2019-08-02
Nöjesvåld där allt går ut på mördande. Är egentligen hjältarna bättre än skurkarna? Nu såg jag inte klart hela men jag antar att det fanns en obligatorisk kärleksscen då en tjej ingick i gänget.
deswhip
2018-11-11
Bra filmidé, bra skådisar, färgstarka karaktärer. Ändå funkar det inte riktigt...
2018-09-08
Alldelles för tillrättalagd och utan själ. Måste ändå medge att slutuppgörelsen var fucking grym!