2.3

The Love Letter

Helen har en egen affär och får ett känsloladdat osignerat brev och tror det är till henne. Kollegan Johnnie får syn på brevet och tror det är Helen som skrivit det till honom. Men vem är den verklige avsändaren?

Originaltitel The Love Letter
Regissör Peter Chan
Manus Cathleen Schine, Maria Maggenti
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Ellen DeGeneres, Kate Capshaw, Tom Selleck, Blythe Danner, Gloria Stuart, Geraldine McEwan, Julianne Nicholson, Tom Everett Scott

2014-11-28
Om vi tar det positiva först så är skådespelarinsatserna helt ok och filmen börjar bra. Efter halva tiden saktar dock filmen av och till slut är det krypfart genom filmen och då är man faktiskt nära att somna oavsett om man var full av energi när filmen startade.
Kycklingbenet
2008-08-25
herregud vad är detta? helt omotiverat varför de agerar som de gör och man känner verkligen inte för någon av karaktärerna. storyn är kass och skådisarna är sjukt tråkiga. något kvar som möjligtvis skulle kunna vara bra? ja, den kostade 1 kr att köpa.
sunnhed
2008-08-24
helt omotiverat och: what the HELL!

2008-04-19
Den här filmen är inte alls så dålig som folk säger. Den är en helt OK romantisk komedi. Den har de där små detaljerna som andas kvalité. Den tilldrar sig i en trevlig liten kuststad (säkert på östkusten), vilket också är ett skönt alternativ till alla Californienbaserade filmer. Dessutom tycker jag att Kate Capshaw gör en utomordentlig roll.
Hogman
2005-07-24
Gick ju att se den klart iaf...fanns stunder då den var lite charmig. Kate Capshaw var fin.
Filangee
2005-01-27
Jag har sett denna filmen en gång, för ungefär fem år sedan. Och jag kommer ihåg att jag tänkte att det var de mest bortslösade 88 min i mitt liv. Med andra ord suger filmen.
seriost
2005-01-01
Historien är mycket klyschig och jag ser inga ursäkter, men jag har ju varit med om värre.
Zipper
2004-10-23
Minns inte om jag såg klart på den...
Linda81
2004-07-19
Historien kan tyckas klyschig och enkel men i enkelheten ligger också det vackra. De Generes bjuder på sin allra mest trevande, underbara humor medan Selleck charmar med sina smilgropar liksom Tom Everett Scott gör. Miljöbeskrivningen är vacker liksom ett kärleksbrevs verkan...
JoeZ
2004-04-06
Har för mig att den var härligt rolig fövirrandel....