2.6

The Lost City

Den briljanta, men tillbakadragna författaren Loretta Sage har tillbringat sin karriär med att skriva om exotiska platser i sina populära romantiska äventyrsromaner. Den stiliga bokomslagsmodellen Alan har ägnat sitt liv åt att förkroppsliga böckernas hjältekaraktär "Dash". När Loretta är på turné för att marknadsföra sin nya bok med Alan, kidnappas hon av en excentrisk miljardär som hoppas att hon kan leda honom till den senaste romanens uråldriga förlorade stad och dess skatter.

Originaltitel The Lost City
Alternativ titel Lost City of D
Regissör Aaron Nee, Adam Nee
Manus Adam Nee, Aaron Nee, Dana Fox, Oren Uziel, Seth Gordon
Genre Komedi, Action, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Sandra Bullock, Channing Tatum, Daniel Radcliffe, Da'Vine Joy Randolph, Brad Pitt, Oscar Nuñez, Patti Harrison, Bowen Yang

StureStenhög
2022-06-12
Man kan väl inte påstå att det här är en fullträff från början till slut direkt, men den är ändå förvånansvärt lyckad på det stora hela. I grunden rör den sig ju på väl beprövad retromark, men de har också lyckats vrida till konceptet tillräckligt mycket för att den ska kunna få lite egen personlighet. Humorn är väldigt ojämn dock, och roliga skämt blandas med högst ansträngda försök till komik. Men Bullock Tatum är bra tillsammans medan Daniel Radcliffe är filmens svagaste beståndsdel. Där hade det behövts en roligare skådespelare. En svag trea känns ändå motiverad
Zingostar
2022-06-01
Väldigt effektiv komedi-actionfilm. Jag tycker att Channing Tatum och Sandra Bullock höjer denna filmen oerhört. Många roliga scener. Visst finns en och annan scen som känns felplacerad men överlag en riktigt rolig och spännande film. Väl värd att se.
isecore
2022-05-21
Man får vad man förväntar sig.