2.7

The Little Things

Sheriffen i Kern County, Joe “Deke” Deacon, skickas till Los Angeles för en snabb insamling av bevismaterial. Istället blir han inblandad i jakten på en seriemördare som sätter skräck i staden. Polisutredningens ledare, L.A.-sheriffen Jim Baxter, imponeras av Dekes polisinstinkter och engagerar honom under radarn.

Originaltitel The Little Things
Regissör John Lee Hancock
Manus John Lee Hancock
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Denzel Washington, Rami Malek, Jared Leto, Chris Bauer, Michael Hyatt, Terry Kinney, Natalie Morales, Isabel Arraiza, Joris Jarsky, Glenn Morshower, Sofia Vassilieva, Jason James Richter, John Harlan Kim, Frederick Koehler, Judith Scott, Maya Kazan, Tiffany Gonzalez, Anna McKitrick, Sheila Houlahan, Ebony N Mayo, Olivia Washington

Olof_Gronlund
2022-06-06
Man sitter ju och funderar efter filmen har slutat. Den var nästan spännande hela vägen, blev seg mot slutet och sen var det kanske inte slutet som man tänkte sig. Som även gör en frustrerad lite. Klart sevärd iaf om man gillar denna typen av film, men långt ifrån något mästerverk. Leto är grym.
AdamB-film
2022-05-06
Gillar den nästan hela vägen. Gillar det lite långsamma tempot och storyn är helt ok, även om en del karaktärer och djup inte riktigt byggs upp. Denzel är Denzel, Rami Malek glimmar till, men Jared Leto är karaktären jag vill se mer utav.
hsimpson
2022-02-03
Välspelad och ganska spännande, men försöker vara smartare än den egentligen är, och lite av en antiklimax mot slutet. Inte en film att undvika, men inte heller en film att lägga pengar på.
2021-12-18
Övertygad om att de som satt låga betyg inte noterat titeln ordentligt. Solid thriller där det gäller att hänga med, och speciellt i de små sakerna som inte får stort utrymme. Fick vibbar av den utmärkta första säsongen av True Detective.
Zok
2021-03-22
Mycket bra thriller med ett intressant slut,
PeterTheW
2021-03-17
Ja, lite off. Bra skådisar och så, men lite själlöst.
2021-03-08
Filmen känns lite off, den byggs upp lite märkligt och saker som t.ex. klippning känns ryckig på ett sätt som jag inte brukar lägga märke till. Karaktärerna byggs inte upp särskilt väl och deras kemi funkar inte riktigt. Men det är ändå ett habilt mord-deckar-drama som byggs upp och även om det inte är jättebra så är det ändå tillräckligt engagerande för att underhålla och gör mig nyfiken. Sen försöker filmen vara mer än en deckare och då tappar den det helt. Karaktärerna är bara kassa och poänger, spänning och djup fungerar verkligen inte alls. Ju mer jag tänker på det desto sämre funkar det. Den får ändå en tvåa eftersom dom 2 timmarna ändå inte var långtråkiga. Men det är en svag tvåa.
norenorama
2021-01-31
Rätt jävla kass faktiskt, kolla bone collector istället ellet något.