2.5

The Limehouse Golem

En serie av mord har skakat om ett samhälle till punkten där människor börjat tro att en legendarisk varelse från mörka tider måste vara ansvarig. Varelsen som pekas ut är den mytiska Golem.

Originaltitel The Limehouse Golem
Regissör Juan Carlos Medina
Manus Jane Goldman
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Bill Nighy, Olivia Cooke, Douglas Booth, Daniel Mays, Sam Reid, Maria Valverde, Eddie Marsan, Henry Goodman, Paul Ritter, Morgan Watkins, Peter Sullivan (III), Adam Brown, Louisa-May Parker, Amelia Crouch, Clive Brunt, Levi Heaton, David Bamber

djonipony
2022-06-09
Seriemördare i London under 1800-tal lät ju kittlande, men detta är ingen gastkramande thriller utan rätt seg teater.
amam
2019-08-12
Sjukt förutsägbar, gissade mördaren och hur hela filmen skulle utspela sig redan i första akten och det var inte för att jag är bra på att gissa utan för att filmen var så pass dum och platt.
BarryHero
2019-04-15
Lite väl teatralisk men ett välgjort 1800-tals-London och i grunden en intressant mordhistoria. Läs inte på för mycket om vad som eventuellt händer mot slutet.
Tatty
2019-02-15
Omg vad jag gillade filmen starkt! I början kändes det segt så att jag nästan ville stänga sv filmen men som tur fortsatte jag kolla på filmen ändå. Blev bara mer spännande och jag gissade på vem personen var och vad som hände! Gissade på helt fel person vilket jag blev väldigt förvånad över på slutet! Tänkte TUSAN först på slutet att det inte blev så men sen gick slutet till precis som jag tänkte mig för och ville. Gillar handlingen filmen! Verkligbaserad film!
Zipper
2018-11-25
Något rörig och förutsägbar. Gillar dock stämningen, men det räcker inte för en trea.
Murvel48
2018-10-28
Jag hade gärna sett mindre teater och mer mordutredning men det som i första hand drar ner betyget är det onödiga och svårbegripliga flummet i slutet.
Zok
2018-08-20
Inte särskilt spännande och rätt så seg under långa stunder. Fanns potential men den slarvades bort.
haajen
2018-08-06
En helt ok och småspännande thriller som inte lämnar några djupare spår.
Christofer
2018-05-25
...”ett samhälle”? London va? Dynga till filminfo! För övrigt väldigt oklart vad poängen var i slutet och dessutom väldigt pretentiöst rakt igenom. Meh.
Robkiller
2017-10-16
Teaterdrama med inslag av en mördare i London. Väldigt segt och till större delen ointressant, men den tar sig vartefter.