2.1

Gotti

Historien om den italiensk-amerikanska maffiabossen John Gotti och hans son.

Originaltitel Gotti
Regissör Kevin Connolly
Manus Lem Dobbs, Leo Rossi
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare John Travolta, Spencer Rocco Lofranco, Kelly Preston, Pruitt Taylor Vince, Stacy Keach, Chris Mulkey, William DeMeo, Rhys Coiro, Megan Leonard, Lydia Hull, Nico Bustamante, Leo Rossi, Andrew Fiscella, Jordan Trovillion, Chris Kerson, Ashley Drew Fisher

NoWireHangers
2021-02-15
Känns som en riktig B-film och det kan man ju stå ut med om det finns andra kvalitéer men det gör det inte här. Största problemet är manuset som redan från början är väldigt rörigt och helt saknar fokus och en tydlig story, vilket gör att det bara blir ointressant och tråkigt.
STHRUDTS
2020-05-08
Oj. Travolta är hundra år för gammal för rollen och allmänt usel. Istället för att filmmediet används för att berätta en historia får man genomlida en radda styltiga dialoger avbrutna av ännu styltigare monologer, där man får historien förklarad för sig. Obeskrivligt dåligt.
dudson
2020-03-09
Välspelat och skapligt gripande film där Travolta stor spelar rollen som Gotti! Även resten av casten var grymt duktiga. Sanslöst liv den där Gotti levt. Färgstark personlighet är bara förnamnet.
2019-01-14
Om man jämför Gotti med tex Scorceses Maffiabröder framställs den som ett banalt skämt. Nu är denna maffiahistorian inte helt misslyckad - Travolta är bra i huvudrollen och intresset hålls uppe. Problemet var att Gotti totalt saknade flyt och känns väldigt spretig.
2018-09-02
Inte så uselt som befarat men verkligen inte bra. Det är lite intressant hur vissa filmer lyckas och andra inte. Genom hela filmen känns det som Travolta som klätt ut sig och pratar med tillgjord dialekt. Hur lyckas vissa filmer skapa en karaktär som känns trovärdig och andra inte alls?
Phyx
2018-07-05
Jävligt spretig film. Halvsnygg och så. Funkar att bränna några timmar om man inte har något annat, för grundstoryn är ju lite intressant ur ett historiskt perspektiv.
DrJW
2018-06-29
Manuset har en del brister och en hel del plotholes, och berättandet är inte flytande, det hoppar ibland från den här punkten till den punkten, det är nästan som "hoppnings redigeringen" i Man of Steel. Jag känner att detta kunde ha fungerat bättre som en miniserie eftersom det känns som att dem var tvungna att klippa bort så många delar av filmen bara så att den kan vara över 1 timme och 50 minuter, och dem gjorde inte ens ett bra jobb på det eftersom man kan se att historien inte är fullständigt komplett, det finns vissa delar som saknas. Många har sagt att den här filmen var riktigt dålig, årets sämsta film, och för att säga sanningen så är den inte så illa. Den är inte värt 0% på Rotten Tomatoes, det är överdrivet! En recensent kallade även den här för "Den sämsta maffia filmen någonsin", och det är den inte. Sådär, men inte den sämsta. Filmen försökte i alla fall och den hade potential, men den lyckades inte hela vägen. Jag gillade även John Travolta som John Gotti, det är synd att dem inte kunde göra detta projekt rätt. Om du vill se en riktigt bra Gotti-biografisk film, titta på Armand Assante-filmen från 90-talet, trots att den inte berättar så mycket om hans familj och den riktiga Gotti levde fortfarande när den filmen gjordes och kom ut, men den var bättre gjord och mycket bättre skrivet än den här filmen. 2.5 av 5.