1.9

The Lesson

Fin och hans vänner ser fram emot en sommar av frihet och festande. De har saknat motivation för skolan och mycket av deras leda har gått ut över deras engelsklärare, Mr. Gale, som fått utstå både hån och elaka spratt. När läraren en sen kväll iakttar sina elever ute på vandaliseringsupptåg inser han att läroplanen inte är tillräcklig. Det är dags att ta kontroll över klassrummet ? om han så måste spänna fast dem vid skolbänken och ta fram spikpistolen för att få dem att lyssna.

Originaltitel The Lesson
Regissör Ruth Platt
Manus Ruth Platt
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Evan Bendall, Rory Coltart, Robert Hands, Michaela Prchalová, Dolya Gavanski, Tom Cox, Michael Swatton, Charlotte Croft, Joshua Wedge

2017-06-20
Läser man handlingen här på ft verkar det finnas potential till att bli en hyfsad skräckis, men ack nej. Luddig och underlig thriller med vissa skräckinslag som står och stampar alldeles för många gånger utan att egentligen fått sagt något. Den gick att se, men jag tappade intresset fort.
TheHorrorfan
2016-10-15
Ingen höjdare direkt. Blev väldigt besviken. Svag 2:a.