2.1

The Legend of Sleepy Hollow

Historien om Ichabod Crane som anländer till byn Sleepy Hollow och får jobb som lärare. Han fattar tycke för den vackra Katrina men är inte den enda beundraren. Snart dyker den legendariske huvudlösa ryttaren upp men är det ett spratt eller den riktiga ryttaren? Filmen bör inte förväxlas med Tim Burtons film med Johnny Depp i huvudrollen.

Originaltitel The Legend of Sleepy Hollow
Regissör Pierre Gang
Manus Joe Wiesenfeld
Genre Mysterium, Skräck, Äventyr, 90-tal
Skådespelare Brent Carver, Rachelle Lefevre, Paul Lemelin, Vlasta Vrana, Kathleen Fee, Michel Perron

gre
2012-07-29
Otroligt seg och tråkig.

2012-01-13
Det är sällan jag stänger av film, men det händer.
Rabieskatten
2011-07-11
Lagom underhållande men jag stör mig på karaktärerna och handlingen. Tjejen har ingen egen röst och männen ville bara ha henne för att hon är rik och vacker...
plattityd
2010-05-24
den här filmen var en helt annan version av legenden med ichabod crane och den huvudlöse ryttaren i sleepy hollow än tim burtons film. och jag gillar tim burtons version mycket bättre, men jag tycker inte att den här var dålig. det var inte så mycket action här, och inte skräck heller. snarare en trevlig och lustig komedi/äventyrsfilm. ichabod crane var helskönt puckad! slutet kändes dock väldigt abrupt och snopet, och drar ner betyget till en stark två. jag förstod helt enkelt inte riktigt vad som ville sägas med den här filmen
Djason
2009-06-23
Man blev lagom besviken när man såg att denna också fanns. Trodde aldrig jag skulle säga detta men Tim Burtons film utklassar denna skitfilm på alla plan.
heeeello
2006-07-08
väldigt dålig film!!!!!!!!!
Near_Miss
2005-11-13
men hallå, två filmer gjorda på samma år som handlar om samma sak med samma titel? onödigt?