2.6

The Legend of Evil Lake

En ond demon väcks till liv och tar en flicka i besittning vilket hotar ett helt rike. Flickans fästman försöker rädda henne till livet till varje pris.

Originaltitel Cheonnyeon ho
Regissör Lee Kwang-hoon
Genre 2000-tal, Action, Drama, Fantasy
Skådespelare Jeong Jun-ho, Kim Hyo-jin, Kim Hye-ri

Nathalena
2008-05-18
förväntade mig såklart mer. men men, nåja.
Ymir
2007-08-21
Här finns några pljuspunkter, men genomförande och plott är i allmänhet högst mediokert.
menschenfeind
2007-02-05
Stark 3:a.
Zuzz
2006-10-11
Framsidan var snygg, den verkade hyffsat när man läste på baksidan, men den visade sig vara totalt värdelös. Tycker synd om mig själv som ens kom på idéen med att se den.
Toshiro
2006-09-12
Koreanska sword-and-sorceryfilmer är ojämna. The Legend of Evil lake är inget undantag. Gillar man sånt här kan man kolla in Shadowless Sword, Musa, Bichunmoo, Sword in the Moon och The Duelist. Musa är helt klart bäst medan Bichunmoo är absolut mest smörig (och i sina stunder skrattretande dålig). De andra hamnar nånstans mitt emellan då story, skådespeleri och specialeffekter är ojämna filmerna igenom.
Iggeh
2006-09-07
Snygga effekter, bra story,.,.se!
niebaotan
2006-09-03
Inget vidare, handlingsmässigt en total katastrof. Har sina ljusglimtar i foto och miljö så en två får den.

2006-08-07
Första hälften av filmen är förvånansvärt bra och betyget snuddade då på en fyra. Men när halva filmen gått och ondskans makt återuppstår i filmen rasar den sönder och samman och blir blott godkänd sett till helheten. Men med ganska snyggt foto, bra atmosfär samt bitvis riktigt skönt soundtrack så fanns möjligheterna till något mycket bättre.

2006-04-29
skulle de hoppat att varenda en som dör släpper iväg ett gasmoln av blod, inzoomningar av avkapade huvuden och andra kroppsdelar och vanliga dödsfall istället för sprutande blod som en annan gore-film så skulle jag givit bättre. älskade övriga delar, men störde mig på tok för mycket på de delarna så det kan omöjligt bli mer än en halvsvag trea.
HarCees
2006-04-09
Gillar inte denna typ av film - MEN otroligt vacker, den fjuttiga budgeten har bevarats OTROLIGT väl! Tänk om den hade haft en lika stor budget som en hollywoodfilm...då tror jag vi pratar succé utan dess like. Rekomenderas till dem som gillar fantasy!