1.5

The Last Sentinel

I en inte alltför avlägsen framtid har människorna skapat några maskiner som kallas för Police Drones. Dessa skapades för att skydda mänskligheten. Men någonting går fel mitt i processen och det slutar med att Police Drones förintar i stort sett hela mänskligheten. Filmen följer en av de fåtal som är överlevande, soldaten Tallis, i hans personliga krig för överlevnad och att inte bli dödad av The Police Drones.

Originaltitel The Last Sentinel
Regissör Jesse Johnson
Manus Jesse Johnson
Genre 2000-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Don 'The Dragon' Wilson, Katee Sackhoff, Bokeem Woodbine, Keith David, Steven Bauer, Dawnn Lewis (röst)

Robkiller
2013-11-17
Lågbudgetaction i en framtid som styrs av polisrobotar. Känns mest som en dålig 80-tals action där handlingen i praktiken går ut på att skjuta så mycket som möjligt med maskingevär... Lägg till kassa skådespelare, usel regi/klippning och meningslös dialog...
2012-10-02
Jävlar va gammal the Dragon har blivit, det var det första som slog mig. Lågbudget med gott om rökigt våld, antagligen inspelad i ett industriområde i nån öststat. Den totaldystopiska stämningen och storyn(?) tycker jag ändå passerar, så bottenbetyget slipper den.
2012-05-19
Ytterligare en pay the rent film för herr Dragon Wilson.."fy skäms"..
jonbo
2010-12-10
Så jobbigt dålig, orkade aldrig riktigt bry mig om att reda på om den handlade om något. Bokeem Woodbine spelar över och The Dragon är stel.

2007-11-05
Så underbart B! Den helt omotiverade nunchuku-scenen är nog det bästa som gjorts i år!
Kaigon
2007-04-17
Ett tips till alla där hemma: Glöm inte kladdiga såser i era tupperware-burkar. Förr eller senare kommer de till liv i formen av en drone army och de komemr att klä ut sig till familjen Addams och döda dig med samurajsvärd.
moffegreven
2007-03-23
fan är den här filmen gjord 2007? jag trode fan att den var gjord med terminator på 1980-talet.
Christian.
2007-03-17
hahaha stäng av ljudet och titta fram till 32 minuter. sen äre bara att stänga av efter det för bättre blir det inte :D
yangbo
2007-03-11
jag hade med 100% säkerhet gett den här en 1a, ifall jag hade haft en "normal betygsättning", men nu är det som det är, jag rekommenderar den här som en solklar 1a till alla andra iaf
oysterboy
2007-03-11
Det är ju skönt att se en välutbildad elitsoldat ställa sig utan skydd och skjuta från höften i en skottlossning..