BETYG
2.7
av 5
2.7
av 5
The Last House on the Left
En nyinspelning av Wes Cravens skräckfilm från 1972. Två tonårstjejer kidnappas, torteras, våldtas och mördas av ett gäng kriminella. Efter morden söker de kriminella en plats att sova på och hamnar till slut i samma hus som ena tjejens föräldrar. När föräldrarna inser vad som hänt och vilka som är deras gäster blir hämnden fruktansvärd...
Originaltitel | The Last House on the Left |
Regissör | Dennis Iliadis |
Manus | Adam Alleca, Carl Ellsworth |
Genre | Drama, Thriller, Skräck, 2000-tal |
Skådespelare | Monica Potter, Sara Paxton, Garret Dillahunt, Spencer Treat Clark, Aaron Paul, Tony Goldwyn, Riki Lindhome, Martha MacIsaac, Michael Bowen, Josh Coxx |
Betygsätt | Logga in eller bli medlem för att rösta |
Betygsantal | 1624 |
Filmnummer | 69273 |
Recensioner
The Last House on he Left är en amerikansk rysare som är regisserad av Dennis Iliadis. Filmen är en nyinspelning av Wes Cravens kontroversiella film med samma namn från 1972, som även den har myc... Läs mer »
Kommentarer
Visst, den är bättre gjord än originalet, men där den hade charm, så saknar denna allt det.
Skådisarna är väl ok, men det är det enda positiva man kan säga.
Inte ens dödsscenerna är anmärkningsvärda.
Ok, så såg jag då äntligen remaken också. Såg originalet för ett tag sedan. Landar på ungefär samma omdöme. Denna är ju mer modern och välgjord klart, men saknar samtidigt lite av "charmen" från originalet. Kul att se Aaron Paul. Minns inte riktigt slutet, vilket kanske visar att den inte satte så stort avtryck. Men, minns iaf att det skilde sig lite från originalet. 5/10
Den här filmen var riktigt obehaglig tills den spårade ut och blev pinsam fånig, Jag måst medge att den ändå var underhållande, eller vad man nu säger. Det var totalt onödigt att ha med slutscenen, som förste mycket av filmen. Därför får den en 3:a i stället för en 4:a... Intressant att filmen bygger på Ingmar Bergmans Jungfrukällan....
Kompetent och länge ganska tät, laddad och engagerande. Tyvärr så blir det också ganska ologiskt och kryddas med onödigt (kvinnligt) naket och brutalt våld.
Det här är en remake av en kultförklarad film från 1972 med samma namn (har inte sett den). Hur som helst så är det en riktigt spännande skräckthriller . Den är välgjord och rymmer en hel del bra skådespeleri, i det stora hela en bra film. Men den skulle ändå inte placera sig speciellt högt på min topplista (om jag haft nån). Filmen finns i två olika versioner på skivan. Tittade på version extended cut, antar att det är en hemskare och råare utgåva. Det hade säkert räckt och blivit över med den saken även om jag hade valt bioversionen.
I skrivande stund har jag inte sett originalet så vilken version som är bäst och hur denna film är i förhållande till originalet yttrar jag mig inte om. Men en sak kan jag säga och det är att den här filmen är väldigt bra och det är helt klart en av de bättre skräckisarna som gjordes under 00-talet.
En kompetent remake, som dock inte alls är lika intressant och engagerande som originalet. Den här betraktar jag med en helt annan distans. Den här är inte heller alls lika sadistisk som Cravens film, men i slutändan är den här versionen ändå mer våldsglorifierande. Jag tänker verkligen inte moralisera över det, men jag finner det intressant att en film som inte vågar gå lika långt blir mer moralisk tveksam, delvis p.g.a. just det . Haneke kan inte gärna gilla denna. Mitt problem är dock snarare att det här mest bara är en film som passerar förbi
Jag trodde inte att man skulle få se så mycket av våldtäkten som man faktiskt fick, vilket jag tycker var himla vidrigt.
Kändes lite anti-klimax, jag tycker dom jävlarna kom undan för lindrigt (kvinnan förstod jag mig inte på överhuvudtaget)... tycker ledaren där kunde ha fått smaka på sin egen medicin i form av galen brunst-tjur el. liknande också så att han får se hur kul det är...
Nej usch.
Massor med bra, massor med dåligt, samt ofrånkomligt att jämföra med originalet. Det blir alltid lite tokigt när man tar en gammal skitig kultrulle och försöker piffa till den. Det blir både brutalare och mer polerat på samma gång. Dessutom blir det (åtminstone i detta fall) mycket dummare. Underhållande, några spännande sekvenser, en hel del adrenalin, elakt våld samt topless-fighting, men man får även lov att stå ut med pinsamma karaktärer, rejäla plotholes och en sorts städad yta som luktar plast. (8+/15)
3a eller 4a, 3a eller 4a. Hmm. Vad är filmen värt. Svag 4a men stark 3a för den är spännande ända från början till slutet då slutet var riktig bisarrt. Gillar hämnden i huset.