2.3

The Last Horror Movie

Regissören till prisvinnande "Darklands", har här gjort en annorlunda skräckfilm som i grund och botten handlar om en bröllopsfotograf med lite andra intentioner än att bara fånga brudpar på film.

Originaltitel The Last Horror Movie
Regissör Julian Richards
Manus James Handel
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Kevin Howarth, Mark Stevenson, Jim Bywater, Antonia Beamish, Christabel Muir, Jonathan Coote

fridenpaden
2017-10-16
Man Bites Dog gör det bättre men den här var också bra.
Engravadlax
2014-08-08
Som Man Bites Dog, eller Long Pigs utan kannibalismen--och för min del lika oengagerande. Det är inte att jag ogillar konceptet, jag önskar bara att det var mer intressant. Långt ifrån 1:an ändå, Kevin Howarth spelar psykopat bättre än de flesta.
TheHorrorfan
2014-02-08
Otroligt dålig alltså.
Maxter
2012-08-21
intressant filmideé men överlag inget som tilltala mig.
carolasvanberg
2011-08-28
Sämsta film jag sett!
Ozzybloke
2010-04-23
Väldigt bra. Manuset är väldigt tankeväckande och humoristiskt. Bra huvudrollsinnehavare.
NicoFidenco
2009-10-07
Metafilm är ofta roligt. På temat skräck öppnar det för flera spännande möjligheter. Fanny Games av Mikael Haneke är lite av favorit i genren. Även där rivs den mur som vanligen skiljer fiction från verklighet. Tyvärr lyckas Julian Richards inte skapa samma obehag. Men underhållande är den.
KarlG
2009-05-04
Vet inte vad som finns att säga om denna film, det verkar som allt redan är sagt. Jag tycker filmen var väldigt dålig på ett bra sätt, svårt att förklara för er som inte sett filmen.
Gobo
2009-03-04
Kunde blivit bra men fan va kass! Patetiskt av mig att se hela...
svardby
2008-09-11
Blev riktigt besviken! Hade kanske blivit en bättre film om det hade lägts ner mer tid.... äh, vad snackar jag för skit. Jag tror aldrig att en film i denna stil skulle kunna bli bra. haah!