2.5

The Land of Steady Habits

Anders Hill känner sig fången i den rika och kvävande staden Westport i Connecticut. Han bestämmer sig för att lämna sitt jobb i finanssektorn och separera från sin fru i hopp om att få tillbaka livslusten. Det dröjer inte länge innan han konfronteras med baksidorna av sin nya verklighet där dagarna går åt till att hitta saker att fylla tomma hyllor i hemmet med, ligga med främlingar och att känna sig fullkomligt vilsen.

Originaltitel The Land of Steady Habits
Regissör Nicole Holofcener
Manus Nicole Holofcener
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Ben Mendelsohn, Edie Falco, Thomas Mann, Connie Britton, Bill Camp, Elizabeth Marvel, Charlie Tahan, Michael Gaston, Josh Pais, Victor Slezak, Natalie Gold, Antonio Ortiz, Georgia Ximenes Lifsher, Victor Williams, Andy Prosky, Andre B Blake

mammene
2019-06-08
En ok dramakomedi, lite dekadens, kärleksstrul, föräldra-- och tonårsstrul, lite livskris, en salig blandning. Jag börjar gilla Edie Falco mer och mer, hon ger ett lugnt och naturligt intryck, så henne vill jag se mer av. Det här klarar trean.
V70
2018-11-11
Tråkig film om drogrelaterad tråkig historia. Skådespelarna och manuset inklusive "kvickheterna" suger.
stgurgel
2018-10-09
Midlife crisis loneliness funtime carneval
HerrNenne
2018-09-29