2.3

The Kiss

Familjen bär på en ohygglig hemlighet... Den har förts vidare från generation till generation och nu är det dags för Amy att invigas i den. Men Amy vet ingenting om det. Hennes mor dör i en bilolycka och plötsligt dyker det upp en moster hon aldrig hört talas om tidigare. Runt omkring Amy börjar alla hennes bekanta att råka ut för kusliga olyckor.

Originaltitel The Kiss
Regissör Pen Densham
Manus Tom Ropelewski, Stephen Volk
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Joanna Pacula, Meredith Salenger, Mimi Kuzyk, Jan Rubes, Nicolas Kilbertus, Shawn Levy

2019-10-13
Omtitt på en snygg oklippt spansk bd. The Kiss känns bra underskattad i sitt lilla b-skräcksuniversum. Fin 80-talsstämning, blodiga effekter av bra klass och en muterad djävulskatt - vad kan bli fel?
ziferN
2012-11-15
Mysig, spännande och underhållande 80-talare med rätt 80-tals stämning och den känns lagom B vilket är fint. Storyn är charmig och lite intressant måste jag allt säga, och rulltrapps-scenen var ju fan helt underbar, endast den är ju sevärd! Filmen blev dock lite sämre mot slutet under den sista kvarten då slutet kändes en aning utdraget men annars så var detta en helt ok film att fördriva tiden med.
2011-12-28
Klyschig och ganska charmlös, men det lossnar mot slutet. (5+/15)
2011-06-04
Bättre än vad jag trodde med de vanliga klyshorna för genren. Det driver på bra och mot slutet blir det riktigt raffel med bla lite äckligheter. Underhållande B-skräckis
svampriket
2008-04-05
Svag för cheesy us-horror som jag är så bjuder jag på en trea.
DanielMott
2008-02-08
Nej, den var inte alls särskilt usel. Blev positivt överraskad, spännande, fint foto stundtals, skön 80-talskänsla etc. Rekommenderas! Finns på DVD med engelsk text.
JohanTeng
2005-05-10
Vart i helskotta får man tag på den här???!!
Eiyx
2004-11-09
Så otroligt usel att det inte finns ord.
CinemaniaC
2004-07-07
Usel b-skräckis. Men Salenger är fullkomligt underbar att betrakta. Überbabe!