1.5

The King of Fighters

Film som är baserat på den populära TV-spelserien med samma titel. En hemlig grupp med kampsportsmästare på elitnivå med övernaturliga krafter ifrån olika världar slås emot varandra för att hålla en balans universum. Men av dom blir en ond och korrupt, detta hotar hela universums existens. Så några godsinnade kampsportmästare måste sätta stop för den onde för att rädda alla värdar ifrån undergång.

Originaltitel The King of Fighters
Regissör Gordon Chan
Manus Rita Augustine, Matthew Ryan Fischer
Genre 2010-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Sean Faris, Will Yun Lee, David Leitch, Maggie Q, Ray Park, Bernice Liu, Monique Ganderton, Françoise Yip, Sam Hargrave

Wulfgang666
2013-07-02
Underhållande rulle!
jingoo
2013-03-28
Plågade mig igenom första fajten och såg lite till men sedan fick det räcka. Usel kalkon. Jag har sett en del mediokra filmer med Maggie Q och den här var klart sämst - förstår inte hur hon stod ut? Hon förtjänar bättre och jag är glad hon fick TV-serien Nikita.
Robkiller
2011-07-13
Kan nog kanske vara lite roligare om man överhuvudtaget har sett något av spelen och känner igen karaktärerna... men som film är det totalt meningslöst... lite halvtaskiga fighter och dåliga ursäkter för att anordna dem... risiga skådespelare och konstig regi.
Snabbdist
2010-12-13
såg någon minut. väldigt ful.
100tonvalspäck
2010-09-14
Fula effekter, seg handling, oengagerat skådespel, lama fighter. Värdelös helt enkelt.
Ramza
2010-09-12
kvalitésmässigt är det mesta ungefär som en porrfilm, fast de har bytt ut sexscenerna mot fighter, och det är väl dom som är filmens enda behållning. Tur att det är många av dom.
WederLight
2010-09-09
Det blir ganska fånigt när polsk/irländsk/vietnamesiska maggie Q och "all american" Sean Faris båda ska föreställa asiater i filmen men ser inte det minsta asiatiska ut. Castingen i de fallen var inte klockrena, det var inte filmen heller. Ett ok tidsfördriv men inte något man ser igen.
Xintron
2010-09-01
Kanske är en film för de som tycker om serien/TV-spelen men utöver det känns den som vilken annan sörja som helst.