3.1

The Kindness of Strangers

Filmen handlar om en förfallen, en gång glamorös restaurang i hjärtat av New York. Här vänder karaktärerna in och ut på sig själva samtidigt som de successivt upptäcker att deras hopp och räddning kan ligga i mötet med nya medmänniskor. I osäkra och hårda tider, då många lever nära undergången visar det sig att tillfälliga sammanträffanden och ögonblick av kärlek till sin nästa kan få överraskande följder.

Originaltitel The Kindness of Strangers
Regissör Lone Scherfig
Manus Lone Scherfig
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Zoe Kazan, Andrea Riseborough, Jay Baruchel, Bill Nighy, Caleb Landry Jones, Tahar Rahim, David Dencik, Esben Smed, Lisa Codrington, Daniel Kash, Jack Fulton, Patricia McKenzie, Will Bowes, Nicolaj Kopernikus, Finlay Wojtak-Hissong, Gugun Deep Singh, Kola Krauze, JoAnn Nordstrom

KyLLo
2022-08-20
En av Lone Scherfigs sämre filmer. En svag tvåa för att produktionen är bra. Bland annat en rysk version av The House of the Rising Sun. Annars är det spretigt och ofokuserat. Något barn fick alldeles för svåra repliker.
mammene
2022-02-08
Trots brutala inslag så fanns det en behaglig och varm känsla i denna film ,det gjorde att den känslan övervann det mörka. Många karaktärer inblandade och deras liv snuddade vid varandra, för att till senare mötas på ett eller annat vis, sådant uppskattar jag. Skådespelet kändes naturligt och avslappnat, barnen allrahelst och Zoe Kazan börjar jag uppskatta mer och mer. Stark trea.
Paramis
2020-12-13
Kunde varit bra, men karaktärerna är tillräckligt engagerande.