3.6

The Killing of America - våldets Amerika

Dokumentär om Amerikas förfall och våld i USA. Visar material från rasupplopp samt bilder och intervjuer med seriemördare bland annat.

Originaltitel The Killing of America
Alternativ titel Violence U.S.A.
Regissör Sheldon Renan, Leonard Schrader
Manus Chieko Schrader, Leonard Schrader
Genre 80-tal, Dokumentär

2019-05-12
Intressant och välgjord dokumentär man sent lär glömma!
Celestial303
2013-10-28
Varning för känsliga tittare. Chockerande och väldigt intressant doku om dåtidens våldsamma USA som är ännu värre idag.
Dutch
2013-05-15
Bra dokumenterad våldshistoria.
jeremy_jones
2012-10-08
Mycket nära femman. Filmens repetitiva uppbyggnad hamrar verkligen hem budskapet för min del. Ett sorts COPS på steroider nästan. (5/6)

2010-04-13
Bra och skakande dokumentär om våldet i Amerika. Känns ärlig och vissa bilder känns unika! Fint gjord! Det är på tiden att Amerika släpper den här filmen snart :p
2010-03-07
MkT Bra Dokumentär!! Riktigt Obehaglig!! Att det begås så mkt Elände over there är Otroligt,,,,Vapen vapen överallt ja då blir det väl en Riktig blodig soppa av allt....Ingen Fredags Mys film direkt men ändå Viktig....
Ondskapt
2009-03-04
Välgjord och intressant dokumentär som kunde blivit väldigt exploativ men väljer att inte vara det vilket ger bättre resultat.
MaraJade
2008-01-13
En obehaglig dokumentär som verkligen visar fram Amerikas mörka sida.
yangbo
2007-11-05
mycket bra och något annorlunda som vissa redan har nämnt när man själv får reflektera och tänka.
Gitarrmongot
2007-04-25
Så mycket mer än bara våldspornografi.