2.3

The Killing Floor

David Lamont - i branschen kallad 'The King of Fright' - är en stenrik bokagent som flyttar in i en flott våning med alla bekvämligheter. Han får dock mer på köpet än annonsen utlovade! En psykopat börjar snart skicka bilder på makabra mord som tycks ha inträffat i hans nya hem, och snart följs dessa upp av videoinspelningar på David själv. Mannen som gjort karriär på att skrämma folk från vettet är nu själv offret i ett spel med dödlig utgång.

Originaltitel The Killing Floor
Regissör Gideon Raff
Manus Gideon Raff, Ryan Swanson
Genre 2000-tal, Thriller
Skådespelare Marc Blucas, Shiri Appleby, Reiko Aylesworth, John Bedford Lloyd, Derek Cecil, Roberta Maxwell

Dele
2018-10-23
Det funkar underhållningsmässigt hjälpligt upp emot timmen men sedan blir det, som så ofta, alltför osannolikt och konstlat.
uCj
2012-11-03
Jag tycker det görs för lite filmer av det här slaget. Visst, inte helt bra skådespel osv, men jag störs inte nämnvärt av det. Tycker istället att man bygger upp spännngen på ett bra sätt.
Perdhra
2012-07-29
Vilket slöseri på ett briljant slut på en så dålig film i övrigt
picklessmulan
2011-11-11
En ganska B-aktig produktion men ack så härlig ändå. Bra Manus med ett Mycket bra slut. Sätt fängslad hela tiden. Synd bara att många av skådisarna inte var bra!! Men se den!!
filmfreak1
2010-09-12
Löjlig och förutsägbar, men ja gillar den konstigt nog!!
TheHorrorfan
2010-07-04
Väldigt tråkig och dålig.
Anakin_84
2010-05-11
nu var det ett tag sedan jag såg den här filmen - har bara glömt att betygsätta den - men vad jag minns tyckte jag ändå att den var väldigt spännande...tyvärr minns jag inte slutet på filmen...något i filmen gjorde mig lite besviken, det är allt jag minns. och att den var ngt förutsägbar. men definitivt sevärd. en stadig trea!
Bödeln
2010-04-21
Lite originell till en början men sedan spårar den ut och går på "som vanligt" i Hoolywood. Två lik hemma, göra sig av dem ute på landet/öknen, tvätta blod i handfatet och ja ni vet. Tråkigt att den saknar djup och istället väljer att följa manusregler. Twisten på slutet var något förutsägbar.
Floop
2009-12-06
Helt ok. Men är besviken över att den inte faktiskt handlade om ett golv...
Dryn
2009-07-18
Bättre än jag trodde. Den var ganska lättsmält men samtidigt spännande och med en bra tvist.