3.3

The Kid

Kevin Lewis genomlider dagarna utan mat i Londons fattigaste kvarter, blir slagen av sina missbrukande föräldrar, mobbad i skolan och ignorerad av socialen. Hans liv tillhör aldrig honom själv, inte ens när han blir placerad på fosterhem. Några år senare är han känd som "The Kid", en boxare som lever på illegala matcher i den undre världen. Men en dag ändras allt och chansen till ett ljusare liv står för dörren...

Originaltitel The Kid
Regissör Nick Moran
Manus Nick Moran, Kevin Lewis
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Rupert Friend, Natascha McElhone, Con O'Neill, Ioan Gruffudd, Bernard Hill, Alison Carroll, Jodie Whittaker, Tom Burke, David O'Hara, Alfie Allen, Denise Gough, James Fox, Kate Ashfield, Ralph Brown, Augustus Prew, Shirley Anne Field, William Miller (II)

2018-03-07
Den här filmen är riktigt tragisk att se på...
Genstruktur
2014-04-12
Ja, en lycklig barndom har man i alla fall haft om man jämför med det här :-). Tycker det pendlar lite mellan en 3 och 4 i betyg. 3+ får det bli!
-Hedda-
2013-06-15
Gripande historia. Urusel film. Uppfyller alla tråkiga klichéer. Pianomusiken som spelas i bakgrunden en vink till åskådaren att "nu är det meningen att de ska bli berörd". Alldeles för många sådana kladdiga detaljer som gör att filmen får bottenbetyg. Hade önskat komma karaktärerna närmare istället för att bara bevittna händelser. Killen fattade ändå väldigt stora beslut som man som åskådare aldrig fick förståelse för.
Berniey
2013-01-07
En mycket bra film som bygger på sanna händelse enda minuset är slutet som känns påklistrat?
Martain
2012-12-11
Filmen var riktigt bra så länge hans barndom porträtterades men tappade tyvärr när han blev äldre. "Mamman" är bland det vidrigaste jag sett och hon förtjänar en egen uppföljare.
Virrpanna
2012-02-18
Fin berättelse som en kille som inte har det lätt i livet men som ändå tar sig vidare. Det är skrämmande att människor tvingas växa upp i sånna förhållande. Tyckte väldigt mycket om filmen, men vissa scener fick en att må dåligt. Rekommenderar alla att se denna film!
Mandiselle
2012-01-10
gripande film, väldigt bra . Rekommenderas starkt.
ellaine
2012-01-06
Usch vilken vidrig och äcklig mamma! Tung film, första halvan var riktigt jobbig att se.
Titti-81
2011-09-05
Gripande.
Gr3veN
2011-08-26
En berörande film på många sätt och vis. Filmer som baseras på en sann historia gör oftast filmer intressantare, så även denna. Och detta träskmonster till mor hoppas jag innerligt att hon ruttnar någonstans där hon förtjänar! Hur som helst, en bra film som bör ses.