3.2

The Judge

Den framgångsrika storstadsadvokaten Hank Palmer återvänder till sin hemstad i Indiana för sin mammas begravning. Indiana är ett avslutat kapitel i hans liv, och när begravningen är över bestämmer han sig för att bege sig tillbaka till sin dotter. Men just när han ska ge sig av blir hans pappa och tillika stadens respekterade domare anhållen för mord.

Originaltitel The Judge
Regissör David Dobkin
Manus Bill Dubuque, Nick Schenk
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Robert Downey Jr, Robert Duvall, Vera Farmiga, Vincent D'Onofrio, Jeremy Strong, Emma Tremblay, Billy Bob Thornton, Dax Shepard, Ken Howard, Leighton Meester, Grace Zabriskie, Balthazar Getty, Lonnie Farmer, Denis O'Hare, Sarah Lancaster, David Krumholtz

Skapad 2019-12-11 av JennyT
Hur mycket kan en händelse som ung forma och påverka inte bara ditt men även andras liv? Denna film utforskar denna fråga och leder oss därmed på en emotionell resa genom en dysfunktionell famil...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av saggesaliv
Hank är en duktig storstads advokat som tar sig an de svåraste fallen i rätten. Han återvänder till sin barndomsstad efter modern gått bort, men vad som endast skulle bli en kort visit, blir en ...   Läs mer »

Zipper
2015-12-30
Helt ok kombination av familje- och rättegångsdrama. Hade nästan glömt att Robert Downey Jr var en bra skådis efter alla Iron Man och Avengers. Robert Duvall gör det riktigt bra, såklart.
tvamvarg
2015-12-29
Robert och Robert. Dream team.
Murvel48
2015-12-12
Rätt Hollywoodskadad rulle och pekoralet i domstolen blev nästan too much. Men det är svårt att gå förbi fyran. Dock en svag en.
Hogman
2015-11-20
Nära en fyra, RDJ gör det överraskande bra, sen är Duvall en gammal favorit. Svag för skildringar av småställen vilket jag tycker man lyckats stort med. Faller lite på förutsägbarheten.
annihilat0r
2015-10-16
"The Judge" är en tårdrypande skildring om en familjs resa från vacklande forntid till akut nutid. Robert Downey Jr och Robert Duvall förmedlar starka insatser. Finstämd regi som ger tittare möjlighet att bli lämnade med djupare avtryck. En kvalitetsfilm.
Tatty
2015-10-14
Riktigt förvånansvärt bra film. Älskar Robert Downey Jr i filmen. Han och Robert Duvall spelar bra ihop. Gillar handlingen i filmen.
Christofer
2015-10-10
Här hade jag väntat mig betydligt mer spänning och något mer än bara en dussinfilm. Inte alls dåligt men långt ifrån vad jag hoppades på.
Muskelkungen
2015-10-10
Skulle kanske egentligen ge en trea, men jag är så förtjust i Robert Downey Jr, så...
ami86
2015-09-21
Denna dök upp bland "Populärt På Netflix" och hade väldigt högt betyg så jag beslöt mig för att kolla. I efterhand måste jag säga att betyget inte alls var förtjänat. Denna film är, som någon tidigare skrivit här, långt ifrån unik. Känns som en dussin-advokatfilm som man snabbt kommer att glömma. Skådespelarinsatserna var det inget fel på o det fanns en del starka scener, men annars var detta inget speciellt.
Sovande_mannen
2015-09-05
Robert du är bara för bra. Men jag trodde inte filmen skulle handla om det som den handla om. Lite seg ibland men äsch.