1.5

The Jazz Singer

Sonen till en judisk kantor måste gå emot faderns vilja, för att kunna förverkliga sin dröm om att bli popstjärna.

Originaltitel The Jazz Singer
Regissör Richard Fleischer
Manus Herbert Baker, Stephen H Foreman
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Neil Diamond, Laurence Olivier, Lucie Arnaz, Catlin Adams, Franklyn Ajaye, Paul Nicholas, Sully Boyar, Mike Kellin, James Booth, Luther Waters, Oren Waters, Rod Gist, Walter Janovitz, Janet Brandt, John Witherspoon, James Karen, Ernie Hudson

Zebulonm
2024-05-09
Tycker den är helt okej. Pinsamt dåliga betyg den fått här.
jonbo
2017-10-22
Vilket dravel.
StureStenhög
2013-09-08
Inte alls så dålig som sitt rykte, men lite för ordinär. Karaktärerna är för tunna och den centrala konflikten känns lite för framtvingad. Det märks ju också att Neil Diamond inte är nån skådis, men hans roll är inte så krävande heller, så det tycker jag inte blir ett så stort problem. Då skämmer Laurence Olivier ut sig betydligt mer, dock på ett underhållande sätt, han känns mer som en seriefigur än en riktig karaktär. Annars är det helt enkelt en småtrevlig och harmlös historia med helt okej musik. Bättre än versionen från 1927, men sämre än den från 1952