The Jane Austen Book Club

En bokklubb startas för att diskutera Jane Austens verk. De sex medlemmarna märker snart att deras förhållanden, både gamla och nya, mer och mer framstår som 2000-talets version av Austens romaner.

Originaltitel The Jane Austen Book Club
Regissör Robin Swicord
Manus Robin Swicord
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Maria Bello, Emily Blunt, Kathy Baker, Amy Brenneman, Maggie Grace, Hugh Dancy, Jimmy Smits, Marc Blucas, Lynn Redgrave, Kevin Zegers, Nancy Travis, Parisa Fitz-Henley, Gwendoline Yeo, Myndy Crist, Miguel Nájera

Skapad 2019-11-01 av vicky_42
Jag vill börja med att erkänna att jag inte sett alla filmatiseringar av Jane Austens böcker, än mindre läst alla hennes böcker, men jag tycker mig ändå ha en känsla för hennes romaner, och ...   Läs mer »

2023-05-31
Det här håller verkligen för en omtitt, sist jag såg den var 2008. Håller med mig själv, utom att denna gång var jag mer avslappnad, försökte inte analysera vilka karaktärerna var i romanerna. 2008-06-01 En trevlig må bra film och att den sedan handlar om Jane Austens böcker är ett plus. En väldigt bra ide att skriva en bok om en bokklubb med en författare som tema som filmen bygger på. Man kan tolka rollkaraktärerna utifrån Janes karaktärer, det kan störa lite när man funderar för mycket på vem och vad det syftas på. Det bästa är kanske bara att se den för vad den är en små mysig film. Bra skådespelare som fungerade bra ihop.
Maggan04
2017-07-16
Ger den en fyra trots allt. En trevlig film men inte så djup och slutet kändes lite ihopslängt
2015-01-16
Sevärda och kompetenta kvinnliga skådespelare i denna romantiska film med Jane Austens böcker som den röda tråden. Då jag uppskattar skådespelarna Emily Blunt och Maria Bello, inte har något emot romantiska filmer och gärna ser filmatiseringar av Jane Austens böcker så fungerade denna film för mig. Filmen erbjuder dock inget extra så en 3:a i betyg är perfekt.
SofiaMikaela
2013-04-01
Jag skulle säkert ha uppskattat filmen mer om jag var mer bekant med Jane Austens böcker, hur temat i böckerna hänger ihop med karaktärerna i filmen och så vidare. Filmen kändes ganska ointressant och jag faller aldrig riktigt för nån av karaktärerna.
Teolinda
2012-11-26
Ganska seg. Älskar Jane Austens böcker för att de har så sköna människor och skön humor. Detta är verkligen osköna personer och inte minsta gnutta humor. Dessutom tycker jag det misslyckas med parallellerna till böckerna.
funkisvilla
2012-10-13
Väldigt ocharmiga rollfigurer (med undantag för Hughs karaktär).
2012-10-11
Inte alls min typ av film, jag hade spelat in den och skulle bara kolla på början men kunde inte bryta trots den sena timmen. Tyvärr var väl slutet lite hastigt ihop slängt. En stark trea iallafall.
Luciphere
2012-04-09
Ganska välgjord och välspelad, men jag hade nog gärna sett än mer djup och reflektion i dialogen med tanke på det handlingsfundament filmen vilar på. Svag 3:a.
Kurosawafan
2012-02-12
trivsamt drama varken mer eller mindre
Tauriel
2012-01-31
Charmig feel good-film som inte ger något beständigt intryck.