2.4

The Identical

1936 välkomnar Helen och William Hensley de identiska tvillingbröderna och musiktalangerna Drexel och Ryan till världen. Eftersom William och Helen inte har råd att försörja två barn hamnar Ryan hos det betydligt mer välbemedlade paret Wade, som adopterar då de inte själva kan få barn. Vi får sedan följa hur de båda bröderna uttrycker sina extraordinära musiktalanger och hur de tar väldigt olika men samtidigt sammanstrålade vägar i livet.

Originaltitel The Identical
Regissör Dustin Marcellino
Manus Howard Klausner
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Blake Rayne, Ashley Judd, Ray Liotta, Seth Green, Joe Pantoliano, Brian Geraghty, Amanda Crew, Erin Cottrell, Danny Woodburn, Michael Joiner, Noah Urrea, Jeremy Walker, John Newberg, Leslie Mills, Lisa Stewart, Sarah Ruccio, J Karen Thomas, Chris Mulkey

jonbo
2015-05-02
Några bra låtar, men annars ganska dåligt, skådespelet framför allt.
Lotso
2015-01-25
I sin helhet är detta chockerande och skrattretande dåligt. Där är absolut ingenting som fungerar i denna filmen. Huvudskådespelaren som spelar de båda bröderna kan inte skådespela alls, hans utseende att likna Elvis, låta som Elvis, dansa som Elvis ja vara en kopia av Elvis helt enkelt samtidigt som den riktiga Elvis existerar i filmen är riktigt märkligt. Varför ens göra honom till en Elvis kopia? Gör någonting nytt, det hela känns bara så jäkla märkligt av det. Det hjälper heller inte att han är i 30års åldern och ska i första akten av filmen spela en 15åring. Liksom vad fan tänkte filmskaparna där? Det fick mig att skratta sanslöst, det ser värre ut än skådespelarna i Grease. Så varje gång han har ett samtal med Ray Liotta kan jag inte ta det på allvar. Sedan undrar jag ens vad hälften av skådespelarna gör i denna filmen, speciellt Seth Green. Sist jag kollade fick jag inte intrycket av att han var särskilt religiös av sig. Det är verkligen chockerande och fundersamt var och hur denna filmen kom till, och vem den riktar sig åt också. Ja någonstans är det en religiös film, men de religiösa kommer nog inte tycka om den då det mesta fokuserar på en person som försöker bli rockmusiker och folk som gillar musik är bättre av med att bara sätt på en Elvis skiva. När jag tänker efter så är där många religiösa filmer jag sett från 2014, och de flesta tillhör de sämsta filmerna jag sett från 2014. Detta är utan tvekan en av dem filmerna. Skrattretande dålig från början till slut.