2.7

The I Inside

Simon Cable vaknar upp på sjukhuset efter en olycka. Men det sista han minns är vad som hände för två år sedan. Verklighet och fantasi smälter samman vilket gör hans tillvaro jobbig.

Originaltitel The I Inside
Regissör Roland Suso Richter
Manus Michael Cooney, Timothy Scott Bogart
Genre Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Ryan Phillippe, Stephen Rea, Robert Sean Leonard, Stephen Lang, Piper Perabo, Sarah Polley, Stephen Graham, Rakie Ayola

Skapad 2019-10-31 av Silverbullit
Simon Cable (Ryan Phillippe) vaknar upp med minnesförlust år 2002 omgiven av människor som snabbt visar sig mycket obehagliga. En fantastisk birollsbesättning som ingjuter ett solitt obehag. Det s...   Läs mer »

Hypostas
2013-09-15
Väldigt bra och fängslande film som inte alls var svår att hänga med i. Däremot var kanske slutet lite klent? Ligger precis mellan en trea och en fyra i betyg.
annihilat0r
2013-05-30
"The I inside" är en hallucinerande film, mycket mystisk och märklig. Tittaren upplever samma mystik som huvudpersonen "Simon Cable", vilket jag gillar. Tillsammans följer vi samma mönster, tankar och skeenden. Det skapas således ett intimt förhållande mellan tittare och film. Stämningen är hela tiden spännande, precis som den alltid är frågande. Det blir därför aldrig tråkigt, där i soffan. Jag hade gärna velat diskutera vad det egentligen är som utspelar sig med någon annan filosof. Svaren är nämligen inte alltför explicita. Eftersom "The I inside" är så annorlunda, och följaktligen så intressant, rekommenderar jag den något ohyggligt.
Bluddersoppa
2012-09-12
Alltså.. Bara nej. Handlingen var intressant så det hade kunnat bli en bra film av det. Men var överdrivet mycket "oj nu springer jag till kuslig musik även fast jag inte har bråttom" och liknande. Kändes som de försökte göra det till en kuslig thriller men det vart enligt mig ganska misslyckat.
PhoenixRising
2010-01-22
Oväntat slut. Har Ryan Phillippe vigt sin karriär åt att göra konspirationstrillers? Han har rätt många på sin CV.
snöbrigad
2009-06-25
Lite smått rörig och halvdant slut. Största minuset ligger dock i den fruktansvärt enerverande, monotona och allmänt kassa musiken.
Leipan
2008-09-13
Den var ganska bra, men blev otroligt rörig när den försökte reda ut sig själv vilket drog ner lite.
Ola_Schubert
2008-09-13
Inte lika bra som "The butterfly effect" men värd en svag fyra
queerish
2008-08-21
intressant, fräck är fan ett bra ord. liksom sådär wow emellanåt.
Blink182
2008-08-12
Den va bra. Fräck och spännande.
Leynard
2008-08-01