3.2

The Hunting Party

En ung journalist, en kameraman och en erfaren journalist som söker upprättelse ger sig ut på ett uppdrag för att söka berömmelse i jakten på Bosniens största krigsförbrytare. Då de av misstag blir tagna för en insatsgrupp från CIA, befinner de sig istället i livsfara då krigsförbrytaren istället jagar dem.

Originaltitel The Hunting Party
Alternativ titel Spring Break in Bosnia
Regissör Richard Shepard
Manus Richard Shepard
Genre Drama, Komedi, Action, Thriller, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Richard Gere, James Brolin, Dylan Baker, Joy Bryant, Jesse Eisenberg, Terrence Howard, Mark Ivanir, Ljubomir Kerekes, Goran Kostic, Kristina Krepela, Diane Kruger

Zebulonm
2019-11-30
En riktigt bra film..
Murvel48
2016-12-04
En film som spretar åt alla håll och storyn står mest och stampar.
ulpe01
2016-11-16
Genrebeskrivningen här på filmtipset säger det mesta. En film som inte riktigt vet vad den vill vara, ena stunden komisk roadmovie för att någon minut senare landa i tortyrscener. Ett ämne som alltid är aktuellt tyvärr och skådisarna tycker jag gör ett bra jobb, men kunde varit mycket bättre.
framboise
2012-04-09
3+, mycket sevärd
mmmmm
2012-02-23
Tyckte den var både roligt och intressant, särskilt med tanke på eftertexterna.
Luziradus
2012-02-22
Bra film, väger mellan 3-4. Nu efter det har gått någon månad sen jag såg den blir det en 3'a. Den är mycket underhållande och klart sevärd, men efter man sett den så glömmer man den, vilket inte alltid är ett minus :)
Mikka
2012-01-16
Eisenberg är som sagt ganska irriterande, jag gillar inte alls castingen där. Annars är det en helt okej film. Jag gillar verkligen de avslutande texterna; riktigt kul! :-)
zazken
2010-08-12
Eisenberg känns undermålig. Annars underhållande rakt igenom, men utan att lämna ett större intryck.
svyturus
2010-05-29
sköna miljöer, sköna karaktärer. bra underhållning.
mr_magi
2010-03-22
Väldigt bra, snudd på en fyra