2.1

The Hunted

En jägare ute efter att lansera sin egen reality-show tar med sig en kameraman till skogarna i West Virginia. Istället för villebråd, stöter de på något betydligt mer obehagligt.

Originaltitel The Hunted
Regissör Josh Stewart
Manus Josh Stewart
Genre 2010-tal, Thriller
Skådespelare Josh Stewart, Skipp Sudduth, Katherine von Till, Ronnie Gene Blevins, Nikki Deloach, Brett Forbes, Patrick Rizzotti

2023-11-11
Det är lågbudgetskräck av typen Blair Witch Project. Inte nyskapande men ändå beprövad skräck i mörka skogsmiljöer. Found footage med skakig handkamera kan man förstås tycka vad man vill om. Trots att den känns billig och amatörmässig sett till teknisk kvalitet, manus och skådespelare, är det ändå en riktig uppbyggnad och inte bara överdriven skräck. Här är det jägare som får upp spår av ett okänt väsen. Det udda är att de jagar med båge istället för gevär. Jag kan tycka att det är underligt att de tar för givet att det är ett djur, då jag inte alls tycker att det låter som ett djur. Gillar man den här typen av filmer kan man se den, men den kommer ju för alltid att vara i skuggan av Blair Witch Project och många andra.
niebaotan
2016-08-18
Satte först en 3:a men måste nog nedgradera nu i efterhand. The Hunted är faktiskt bra större delen av sin speltid. Jag gillar karaktärerna, stämningen, ljudmixen och det faktum att inget går överstyr med överdrivna jump-scares eller dylikt. Tyvärr är avslutningen grymt svag, det känns som man hade tidsbrist och bara ville avsluta så fort som möjligt. Synd, riktigt synd. Får väl se om jag ångrar mig igen i framtiden för det här är svårt att betygsätta.