2.7

The Hunt for Gollum

Ringens krig närmar sig. I ett mörknande Midgård arbetar trollkarlen Gandalf tillsammans med utbygdsjägaren Vidstige för att för att bevara hemligheten om var härskarringen befinner sig. Varelsen Gollum, på irrfärd genom de mörka delarna av Midgård, besitter en farlig kunskap om ringbäraren. Kommer Gandalf att hitta honom innan den onda härskaren Sauron gör det?

Originaltitel The Hunt for Gollum
Regissör Chris Bouchard
Manus Chis Bouchard, Julianne Honey-Mennal, Sabina Sattar, Stuart Price
Genre Äventyr, Action, Fantasy, Kortfilm, 2000-tal
Skådespelare Patrick O'Connor (I), Adrian Webster, Arin Alldridge, Rita Ramnani

niebaotan
2016-07-20
Välgjord, ett gediget hantverk med tanke på budgeten men engagerar inte alls. Flertalet scener är ju direkt kopierade från lotr. Hade varit till filmens fördel om de vågat satsa på något eget. Klart sevärd dock.
Ghostdancer
2012-10-13
För att vara en amatörfilm är ju detta egentligen värt en 5:a! Hade jag betygsatt efter genre hade jag satt det betyget!
SprengdPanda
2012-08-04
Trots trean är jag imponerad!
DukeIgthorn
2011-10-04
Fantastiskt resultat för en budget på 3000 pund! Med engagemang och genuina eldsjälar kan man komma långt. Förstås svårt att mäta filmen på Hollywood-skalan, men den är tveklöst sevärd för ett LotR-fan.
booby
2010-12-19
Kul att folk är engagerade och vill komplettera. Och det görs bra och det är med glimten i ögat, men inte så bra.
arruba
2010-12-14
Otroligt bra gjord för att vara en fanfilm, bara det gör filmen sevärd. Är man dessutom Sagan Om Ringen fan så är det ett stort plus. Bravo!!
TheJorre
2010-09-02
Välgjort
Gyllenbock
2010-08-14
En riktigt bra fan-film, ja verkligen bra. Önskar att den varit flera timmar längre.
Ghostface
2010-08-05
Filmen lyckan hålla uppe stor del av PJs tolkienvärld filmen är tyvärr ganska seg som historia och en aning upprepande men man kan inte riktigt ge för mycket kritik åt såna här filmer.
annihilat0r
2010-06-21
Tänk om Viggo Mortensen hade spelat "Aragorn" även i denna film.. Historien är nämligen inte dålig - den håller alla mått någorlunda! Det blir lite parodi över hela triologin - likt en del youtube-parodier på Sagan om Ringen. Det kan väl alltid vara trevligt liksom? Filmen är gjord med glimten i ögat och välkomnar vid vissa tillfällen till skratt! Välgjord med tanke på omständigheterna!