2.5

The Hunley

Mötet mellan de allra första skeppen i järn, Monitor och Merrimack, var inte amerikanska inbördeskrigets enda marina milstolpe. I ett desperat försök att bryta norra USAs grepp till sjöss, byggde södern den manuellt drivna ubåten CSS Hunley. Besättningen bestod av nio frivilliga män som kom att förändra världen för all framtid i historiens första ubåt. För dessa män kom äran hand i hand med en livsfarlig och osäker krigsföring i kampen mot fienden..

Originaltitel The Hunley
Regissör John Gray
Manus John Gray
Genre Krig, Drama, Action, 90-tal
Skådespelare Donald Sutherland, Armand Assante, Alex Jennings, Michael Dolan, Gerry Becker, Chris Bauer, Michael Stuhlbarg

Vasp
2018-04-12
ok film. Historien om Hunley behöver en bättre och mer påkostad version än den här tv filmen.
Grillo
2013-06-29
Smått seg men hade ändå sina stunder. Militärhistoriskt var det ju dock ändå rätt intressant. Kanske hade funkat bättre som 40 minuter lång dokumentär.
Djason
2009-10-29
Lite intressant men filmen blir ändå lite väl seg för att falla mig i smaken.
Bomkia
2008-06-29
Småtråkig rulle om en sån där sak som militärhistoriker tycker är väldigt roligt men vi vanliga dödliga inte finner särskilt intressant. 2+
KillerPutte
2003-03-11