1.4

The Human Centipede III (Final Sequence)

Den tredje och sista delen utspelar sig i ett högsäkerhetsfängelse i USA där en mänsklig tusenfoting bestående av 500 fångar skapas för att avskräcka alla som funderat på den kriminella banan.

Originaltitel The Human Centipede III (Final Sequence)
Alternativ titel The Human Centipede 3
Regissör Tom Six
Manus Tom Six
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Dieter Laser, Laurence R Harvey, Eric Roberts, Robert LaSardo, Tommy 'Tiny' Lister, Jay Tavare, Clayton Rohner, Bree Olson, Akihiro Kitamura, Bill Hutchens, Carlos Ramirez, Hamzah Saman, Peter Blankenstein, Noah Staggs, David A Garcia, Tom Six

2020-12-03
Är ta mig fan en av de sämsta och töntigaste filmer jag har sett!!!!
2019-02-21
Helt okej film men det är ändå den klart sämsta delen i trilogin.
Ful_fisk
2016-10-07
Ettan var en sanslöst usel fantasilös klichéfest till skräckfilm som inte ens lyckades fylla upp den äckelkvot ryktet utlovat. Tvåan höjde standarden en smula då den faktiskt gick fullt ut på gore-fronten, även ifall den rent filmiskt även den var ganska så usel. För den tredje filmen i serien känns det som att de inriktat sig åt det komiska hållet, med en cameo från filmens regissör, Erich Roberts som Dallas-aktig skurk, en porrskådis som snygg sekreterare och skurkarna från ettan och tvåan som radarpar till nya "hjältar". Dieter Lasers rollinsats i denna film liknar ingenting annat jag sett. Jag trodde inte ens det gick att spela över såhär mycket! Inte ens Dr Mugg var såhär gapig! Hans insats är så otroligt usel att det blir som en konstinstallation, man har verkligen svårt att förstå vad det faktiskt är man tittar på! Jisses... Och skräck? Nada. Splatter? Lite grann, men ingen rolig sådan. Filmen som helhet? Sanslöst usel. Sätter effektivt spiken i kistan på den kanske sämsta filmtrilogin genom tiderna. Skrattretande, men inte på det roliga sättet.
LacombeLucien
2016-05-20
Sjukt dålig.
AlaRegularis
2015-10-20
Inte lika stilsäker och fokuserad som ettan och inte lika groteskt motbjudande som tvåan. Den stora finalen blir till slut inte mer än en trött axelryckning.
vonadel
2015-10-04
Men snälla, varför tittar jag på sån här skit? "Måste" ju inte se den bara för att jag sett föregångarna. Tvåan var jag dessutom nära att stänga av flera ggr. Kanske är det för att jag ändå tyckte att ettan hade något. I ettan tyckte jag dessutom att Dieter Laser var bra castad för rollen. Riktigt obehaglig. Men, i denna gör han ju bara parodi på själv. Skräp! 2/10
lordsweden
2015-09-16
Första sög! Andra vark faktisk riktigt trevlig och vidrig. Nummer är tre är 80 procent bara massa prat. Bäst i filmen är Bree Olson.
TheHorrorfan
2015-08-23
De två första är inga höjdare direkt, men de kan ses som mästerverk om man jämför med den här. Vissa utav skådespelarna är skitkassa, och handlingen är fullkomligt meningslös.
jack_jack_jack
2015-07-27
Första halvan kändes som krystad gladporr. Andra halvan var något skojigare men fick aldrig något riktigt klimax förutom det man redan hade förväntat sig/sett i trailers.
Amx
2015-07-17
Fångarna hade fan mer sinnesnärvaro och karisma än den psykotiske, skrikande tysken. Tom Six säger själv att film är en konstform men jag ser fan ingen konst i detta projekt som jag nu hoppas äntligen är över. Men visst, kan man bli tagen för att vara psykiskt sjuk som ett konstprojekt så kan man säkert kalla ett projekt om en mänsklig tusenfoting för ett konstprojekt. Det mest irriterande med Tom Six är att kan försöker verkligen vara så jävla mycket politiskt inkorrekt att det blir bara löjligt till slut. Den hade trots all skit väldigt snygga och blodiga scener för de som gillar gore - så det kunde varit mycket värre. Men fy fan, den här filmen ser jag nog inte om.