1.4

The House Next Door

Col och hennes man Walker är nöjda med sitt liv i förorten. Men deras idyll bryts abrupt när arkitekten Kim bygger ett storslaget hus på tomten bredvid. Medan grannarna tycker huset är ett vackert inslag på gatan, misstänker Col och Walker att allt inte står rätt till. Märkliga saker händer de som flyttar in och ägarna blir aldrig kvar länge. Col och Walker inser att huset lockar fram de sämsta sidorna hos alla som kliver över tröskeln och bestämmer sig för att ta reda på sanningen.

Originaltitel The House Next Door
Regissör Jeff Woolnough
Manus Suzette Couture
Genre Mysterium, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Lara Flynn Boyle, Colin Ferguson, Mark-Paul Gosselaar, Noam Jenkins, Julie Stewart, Heather Hanson, Charlotte Sullivan, Stephen Amell, Peter MacNeill, Aidan Devine, Natalie Lisinska

TheHorrorfan
2013-04-10
Jag trodde att den skulle vara bra, men nej. Tråkig och konstig, men skådespelarna lyfter filmen till en 2a.
Xenox
2012-10-21
Jag gillade den. Det finns en mystisk och otäck tv-films känsla i filmen, som gör att den känns extra ruggig. Svag fyra.
Mr_AG
2012-10-20
Man blev sugen på att läsa boken, så något syfte hade den ju.
KyLLo
2012-10-16
Jag trodde att den skulle vara lite bättre. Känns precis som en billig tv-serie. Oengagerande så det förslår.
stare
2012-10-16
Duger i krig men inte mycket mer än så. Ganska ointressant.
BRUTALIZE
2012-10-15
Slösa inte din tid på denna skitfilm!
mr_magi
2012-10-15
Ganska B
produr
2011-10-24
folk flyttar in i huset folk dör,folk flyttar in i huset folk dör,folk flyttar in i huset folk dör,folk flyttar in i.......Zzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!