1.8

The House Next Door

När det nygifta paret Lori och Tom flyttar in i sitt drömhus är deras lycka fullkomlig. I huset bredvid bor de till synes perfekta grannarna Carl och Helen Schmidt. Men under den idylliska ytan döljer sig mörka fasor, och Lori börjar ana oråd då Helen försvinner spårlöst. Hennes misstankar om att Carl har mördat sin fru växer och driver henne att gräva allt djupare efter sanningen.

Originaltitel The House Next Door
Regissör Joey Travolta
Manus John Benjamin Martin
Genre Thriller, Drama, 2000-tal
Skådespelare Sean Young, Theresa Russell, James Russo, A J Cook, Matthew Harrison, Doyle McCurley, Frederic Forrest, John Benjamin Martin, Jennifer Carmichael

TheHorrorfan
2013-04-14
Inte ens AJ Cook kunde rädda det här.
annchen81
2012-05-21
Uselt skådespeleri. Antydningar och ledtrådar borde vara svagt skymtande, inte in your face likt en blinkande neonskylt. Jag vet inte om det fanns något positivt alls med den här filmen faktiskt.
KyLLo
2009-10-30
Något av en kalkon i thrillerfacket. Känns som en b-klassens tv-såpa. Men den får en svag 2:a för att den är så skum.
il_genio
2008-09-11
Man sitter och väntar hela tiden på att den uppbyggda spänningen ska explodera men det gör den aldrig
merilina
2007-04-29
okej film
hammmpus
2007-01-07
Japp, sunkig 2a. Dock har den en äkliga hopp-till-scene när frun i huset står och kollar ut genom sitt dimmade ytterdörrsfönster och ett oklart monster hoppar fram utanför. Det är ända gången monstret är med i filmen.
TM
2005-02-27
En klassisk är grannen good/badguy film. Ok tidsfördriv. Håller med andra här nere.
halje
2002-11-10