1.7

The Hills Have Eyes Part 2

Efter händelserna i första filmen går Bobby till psykiater. Han är numera vän med kannibalflickan från första filmen, men är orolig, eftersom hon ska ge sig ut med sina vänner - på camping i öknen...

Originaltitel The Hills Have Eyes Part II
Regissör Wes Craven
Manus Wes Craven
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Tamara Stafford, Kevin Spirtas, John Bloom, Colleen Riley, Michael Berryman, Penny Johnson, Janus Blythe, Robert Houston, Willard E Pugh, Peter Frechette

GinNTonic
2009-05-06
Jävligt korkad, och onödiga tillbakablickar. Men ändå mer underhållande än den första filmen, som var ganska trist. Fast den nya tvåan är ännu bättre.
Andreas83
2009-04-14
Kanske Cravens sämsta - han har själv erkänt han gjorde den enbart för pengarna, vilket märks. En uppföljare för Fredagen den 13:e-generationen med lite Wait until dark-blinkningar.
Cribb
2008-02-09
Den var helt okej, den fick med sig allt som krävs för en skräckfilm. -Ignoranta ungdomar -En person med "skills" -Road trip -och någon sorts hämnd Den hade kunna var tio gånger bättre men ettan var så pass bra och även alldeles för hypad för att tvåan skulle ha en chans, dock förstår jag inte varför den hamnade i min Wes Craven box när jag kunnat få Nightmare on Elm street.
Totenkopf
2007-12-09
Skräprulle
volvo_240
2007-11-19
Bättre än remaken av uppföljaren. Ävn om det inte säger så jättemycket.
then00b
2007-08-07
dålig lämmna fan konceptet fucking kasst ska det vara så jävla svårt att vara unikt som Craven fucking brukar vara... SKÄRP ER FÖR HELVETE!!!
2007-07-22
tyvärr inte en värdig uppföljare. Här är spänningen bortblåst och kvar finns bara lite gore i samma miljöer. En billig slasher på ett negativt vis
-_Louise_-
2007-05-06
Håller med om att hundens flashback var det bästa i filmen! Annars var den skittrist. Inte ens obehaglig eller spännande. Det gick 25 minuter mellan varje otäckhet. Då hann man somna.
GrandMaster_E
2007-03-05
Hahaha förbannat skräp, Här är ju 1:ans charm helt borta och ersatt med rena rama Fredagen den 13:e i både skådisväg som handlingsväg. Riktigt usel
Docklands
2007-03-04
Mycket gnäll när et gäller den här filmen, men tycker själv att det är en värid uppföljare i 80-tals B-anda.