2.6

The Hexer

"The Hexer" är en filmatisering av Andrzej Sapkowskis fantasyböcker om Geralt av Rivia. Geralt är monsterjägare och har svurit att skydda mänskligheten från all sortens ondska.

Originaltitel Wiedzmin
Regissör Marek Brodzki
Manus Michal Szczerbic
Genre 2000-tal, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Michal Zebrowski, Olaf Lubaszenko, Tomasz Sapryk, Zbigniew Zamachowski, Maciej Kozlowski, Ewa Wisniewska, Kinga Ilgner, Grazyna Wolszczak, Marta Bitner, Agata Buzek

adidas_29
2011-06-16
Fantastisk... Fantasy är något som tillhör alla länder... Och de filosofiska aspekterna bottnar i nihilism och existentialism. Underbart.
gruso
2011-06-10
Relativt välgjord ändå. Tycker den stämmer bra överens med böckerna och spelen. Hoppas det kommer fler filmer om Geralt!
Don_Anun
2010-11-12
Så exklusivt att jag är den fjärde betygsättaren och första kommentatorn. Den är annorlunda mot vad jag har sett förut, mycket för att den är från Polen antar jag, och det är nog därför den är bra. Med undantag från de märkligt datoranimerade monstren är den riktigt välgjord. Mycket fina miljöer, kläder och vapen. Handlingen känns som en liten händelse som utspelar sig i en stor värld, vilket är rätt häftigt på nåt vis.