1.7

The Hero of Time

Löst baserad på Nintendos spel, The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Link bor hos ett gömt folkslag, Kokiris, men är inte en av dem. En dag talar deras beskyddande ande om för honom att han måste ut i världen och hitta prinsessan Zelda. Filmen handlar om hur han letar efter sin sanna identitet och hur han till slut ska kunna bekämpa den onda Lord Ganondorf, som hotar att ta över landet Hyrule om han får tag på den heliga treenigheten.

Originaltitel The Hero of Time
Regissör Joel Musch
Manus Joel Musch, David Blane
Genre 2000-tal
Skådespelare Michelle Kegley, Karla Jean Davis, David Blane, Hannah Fireman, Adam Boyer, Amanda Brawner, James Sutton, Lon Waitman, Melanie Taylor
Filmnummer 82066

DrJW
2015-06-19
En fan film baserad på den klassiska Nintendo 64-spelet Legend of Zelda: Ocarina of Time. Har aldrig varit en hejare när de gäller pussel lösande, speciellt då man var liten och hade inte koncentrationen till de, man ville bara att de skulle hända saker. Dock jag älskade handlingen, karaktärerna och hur den var uppbyggt, den var verkligen episkt! Helt klart en favorit av alla Zelda-handlingar. När de gäller fan-filmer av tv-spel så är dem alltid sanna till materialet, åtminstone den här och Mega Man iallafall. Dem är fans och vet vad dem gör, till skillnad från Hollywood. Den här har hjärta och man förstår ändringarna för att de ska bli mer film logiskt, dock så var de sista delarna av den här väldigt hastigt och man förstår varför, men ska man göra Ocarina of Time, ta den tid för att berätta handlingen. Gör den i två-tre delar. Plus såg den här ut som att den gjordes för SyFy Channel.
Korben_Dallas
2013-12-14
Stort fan av Zelda spelen, inte lika stort fan av de här. Hjärtat är väll på rätt ställe, musiken funkar och sekvenserna som den tokig försäljaren samt de fina mötet mellan Zelda å Link känns okej. Zelda var förövrigt brunnet, jag gillade de, men vet inte om jag accepterar de. Annars var de mycket som sög, som filmingen, de är inte alls den rätta stilen, Link snackar även för mycket och den "episka" slutfighten är inte alls episk mest pågrund av att den är i filmad i trevligt dagsljus. Kom igen! Där ska de vara ondskans apokalyptiska mörker. Skärpning. Dock kul att Impa verkade spelas av Dyanne Thornes lillasyster.
Cyphax
2010-09-12
Gänget som gjorde den här filmen ska ha all credit i världen för att dom faktiskt gjorde färdigt den, då den tog hela fyra år att spela in. Men det är också all credit jag är beredd att ge dom, för den här filmen är helt enkelt inte bra. Visst, det är en independent-film och den här gjord helt på kärlek till Zelda-serien, men det här känns mer som en förolämpning än en hyllning åt Zelda, om man kan kalla det så. För det första är skådespeleriet under all kritik, Link springer bara runt och ser allmänt förvirrad ut, och har århundradets absolut fulaste peruk på sig i början av filmen, som han sedan ersätter med en nästan ännu fulare riktig frisyr. För det andra stämmer den bara halvt överens med spelet som den är baserad på (Ocarina of Time). För den som är insatt så vet man att Link och Zelda INTE är ett par, och att gestalta en Goron med en mullig kines är bara löjligt! Det finns dock en sak som jag finner positivt i den här filmen, och det är killen som spelar Ganondorf. Han gör faktiskt förvånansvärt bra ifrån sig och är klart bäst i hela filmen. Men som helhet är den här filmen alldeles för löjlig, och en klar förolämpning mot hela Zelda-varumärket. Som sagt, all credit åt att dom faktiskt gjorde klart den, men det räcker inte när resultatet blir så här. Jag sätter med gott samvete en solklar etta.
Kirnajnen
2010-05-19
Blev lite besviken på vissa saker, och jag tyckte att Link inte var lika mycket hjälte som brukar, alltså han var för grym. Han har inte direkt ihjäl människor i spelet. Men första gången Ganondorf dyker upp ser det ut som om han kom från spelet! Filmen har också en komisk ton, som jag gillade mycket. Bäst är George R. Powells musik.