2.7

Chelas arv

Chela och Martina har levt tillsammans i Asunción i över trettio år. Som arvtagerskor från rika familjer har de alltid haft tillräckligt för att leva komfortabelt utan att behöva arbeta, men när de nu har blivit sextio år gamla börjar deras arv sina. Allteftersom tiden går börjar den ekonomiska situationen gå ut över deras relation som numera mest består av långa tystnader. Det hela blir än mer komplicerat när Martina åtalas för obetalda skulder och hamnar i fängelse. Chela besöker Martina när hon får för att prata och observera de andra fångarnas liv. I ett försök att få ihop pengar till bättre advokater för att fria Martina organiserar Chela en loppmarknad och startar en slags taxiservice för äldre damer.

Originaltitel Las herederas
Alternativ titel Arvingene, The Heiresses
Regissör Marcelo Martinessi
Manus Marcelo Martinessi
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Ana Brun, Margarita Irún, Ana Ivanova, Nilda Gonzalez, María Martins, Alicia Guerra

mammene
2019-09-29
Bakgrundshistorien var i grunden bra, men utförandet hade mer att önska, så jag blev aldrig engagerad. Jag är inte ett fan av närgångna kameror, det blir bara irriterande. Annars mycket intressant med en film från Paraguay, och de kan nog komma igen.