2.4

A Family Man

En headhunter vars liv kretsar kring att sluta avtal i en värld där bara den starka överlever slåss mot sin största rival för kontroll över ett arbetsförmedlingsföretag. Då sätter en plötslig familjetragedi hans karriär i konflikt med hans privatliv.

Originaltitel A Family Man
Regissör Mark Williams (V)
Manus Bill Dubuque
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Gretchen Mol, Alison Brie, Anupam Kher, Willem Dafoe, Alfred Molina, David Koechner, Dustin Milligan, Max Jenkins (II), Julia Butters, Mimi Kuzyk, Dwain Murphy, Kathleen Munroe, Jess Berry, Tim Hopper, Ethan MacIver-Wright, Dylan Roberts

finkan
2020-09-22
Inget nytt men både jag och sambon gillade denna
Olof_Gronlund
2018-12-12
Kommer knappt minnas filmen imorgon, inte ens Butler lyfter den på egen hand. Allting är bara svagt och dåligt och du kan i princip titta bort i 10 minuter utan att missa något.
2017-10-23
En skitstövel råkar ut för tregedi och lär sig sluta vara en skitstövel. HUR många gånger har vi sett det förut? Den kommer inte med något nytt och ingen av karaktärerna känns trovärdiga och riktiga. Alfred Molina lyckas nästan väcka lite liv i sin karaktär bitvis men manuset och regin är för tunt så bara nästan. Dålig film helt enkelt och även om dess budskap är ganska sympatiskt och fint så är det för könsstereotypt kärnfamiljs-fokuserat för att ens vara fint som helhet. En solklar etta, även om det inte är rakt igenom uselt.