2.7

The Harder They Fall

När en fredlös upptäcker att hans fiende släpps ur fängelset återförenar han sitt gäng för att hämnas i denna västern.

Originaltitel The Harder They Fall
Regissör Jeymes Samuel
Manus Jeymes Samuel, Boaz Yakin
Genre Drama, Western, 2020-talet
Skådespelare Jonathan Majors, Idris Elba, Zazie Beetz, Regina King, Delroy Lindo, Lakeith Stanfield, RJ Cyler, Danielle Deadwyler, Edi Gathegi, Deon Cole, Damon Wayans Jr, DeWanda Wise

StureStenhög
2022-09-12
Både en hyllning till westerngenren och ett försök att skriva om den på samma gång. Det funkar helt okej. Det är snyggt, stilsäkert och kreativt. På det stora hela är det också underhållande, även om det blir lite långdraget på sina ställen. Skådespelarna sköter sig bra överlag, och i synnerhet Lakeith Stanfield är minnesvärd. Men det blir också väldigt mycket karaktärer som ska samsas om kameratiden, vilket gärna blir lite rörigt, och även om det finns en helt okej hämndhistoria i botten, så blir storyn ofta för spretig. Så det är mer lyckat på det visuella och filmtekniska planet än på det berättarmässiga, men en lite svagare trea räcker det till
isecore
2022-06-30
Överstiliserade hiphop-westerns är inte riktigt min grej, tydligen. Fin produktion men ungefär där stannade mitt engagemang.
Murvel48
2022-03-08
Snyggt foto i fina miljöer, men jag blir inte engagerad och därmed blir filmen lite småtråkig. Dom hade gärna fått klippa bort alla musikalnummer så hade det blivit mer lagom längd…
nuffer
2022-01-13
Snyggt och plus för reggae soundtracket, wicked ting deh! Maximum raspec!
PeterTheW
2021-12-26
Bitvis riktigt underhållande och snygg, välspelad och fint filmad, men i slutändan lite för lång.
fridenpaden
2021-11-14
jag bryr mig inte om en enda människa i den här filmen.
espresso.life
2021-11-13
Nja, bra skådespelare filmning m.m. men för lång. Och de gör för mycket ologiska saker :-/
2021-11-06
Cool och brutal rulle. Tillsammans med "Extraction" den enda riktigt bra Netflix-filmen jag har sett. Danielle Deadwyler imponerar. (11+/15)