The Hammer

Jerry Ferro fyller 40 och ser på sitt liv som inte helt lyckat. Som ung var han en lovande boxare och en dag får han chansen att sparra mot en "rising star". Efter att ha tagit en hel del stryk sänker han sin motståndare med en one-punch knockout. Vilket blir startskottet för en satsning mot OS-guld.

Originaltitel The Hammer
Regissör Charles Herman-Wurmfeld
Manus Kevin Hench, Adam Carolla
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Adam Carolla, Oswaldo Castillo, Harold House Moore, Jonathan Hernandez, Heather Juergensen, Kevin Ferguson, Constance Zimmer, Jane Lynch

ledsenpirat
2021-03-27
Full av komiska nuggets även om budgeten är liten. Faktiskt så är samspelet mellan Heather och Adam tillräckligt bra för att bära filmens romantiska spår. Det märks att A.C vill försöka få in så mycket av sina ståupprutiner som möjligt och även om han är ett komiskt geni blir det i en del scener lite forcerat. Oavsett detta hade jag kul och en trevlig stund.
foppa99
2013-11-20
Lite skojsig e den allt
cred2winona
2009-12-05
behöver kanske inte säga det här, men adam carolla gör filmen. bra skrivet manus ( av mr carolla), mycket underhållande rants som dom som lyssnar på hans podcast känner igen mycket väl. förlorar en stjärna på skådespelarna som, förutom carolla och harold house moore, är lite väl medelmåttiga.
Lukinx
2008-06-21
En stark trea då den faktiskt är mycket bättre än förväntat. Man får sig en hel del skratt och Carolla gör en riktigt bra insats.
oKult
2008-06-17
Adam Carolla levererar sina sarkastiska kommentarer riktigt skön...
rovbin84
2008-06-15
Äntligen en bra sport-komedi film som sticker ut från hollywood's "rocky-handling" där man kommer in som big underdog och spöar skiten ur högsta hönset. Är förmodligen den bästa sport-komedi jag någonsin sett.
Waggman
2008-06-14
Blev förvånad över hur skön och rolig filmen var. Adam Carolla gör en stark insats i huvudrollen.