The Ground Beneath My Feet

Lola lever ett stressigt liv i finansbranschen. När hennes syster genomför ett självmordsförsök, så tvingas Lola konfrontera sin egen psykiska hälsa samtidigt som hon måste försöka navigera sig igenom intrigerna på jobbet. Börjar hon tappa greppet om vad som är verkligt eller inte?

Originaltitel Der Boden unter den Füßen
Regissör Marie Kreutzer
Manus Marie Kreutzer
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Valerie Pachner, Pia Hierzegger, Mavie Hörbiger, Michelle Barthel, Marc Benjamin, Dominic Marcus Singer, Meo Wulf, Axel Sichrovsky, Bernd Birkhahn, Axel Wandtke, Martina Eitner-Acheampong, Susann Uplegger, Lilly Marie Tschörtner, Florian Reiners, Regina Fritsch, David Oberkogler, Markus Zett, Grazyna Dylag, Markus Schleinzer, Sarah Scharl, Marie Seiser

StureStenhög
2020-11-30
En hyfsat intressant karaktärsstudie. Huvudpersonen spelas bra av Valerie Pachner, och man lyckas på ett övertygande sätt bygga upp hur stressen i hennes tillvaro alltmer påverkar hennes psyke. Tyvärr är det dock lite ofokuserat, och det är tveksamt om de själva var helt säkra på vart de ville ta vägen med det här. Nog blir känslan gärna att det här bara är en blek kopia av Toni Erdmann