2.5

The Grey

En grupp män från en oljerigg, som överlevt en flygolycka i Alaska, kämpar mot allvarliga skador och skoningslöst väder då de endast har några dagar på sig att fly från is, snö och vargar.

Originaltitel The Grey
Regissör Joe Carnahan
Manus Joe Carnahan, Ian Mackenzie Jeffers
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Liam Neeson, Frank Grillo, Dermot Mulroney, Dallas Roberts, Joe Anderson (II), Nonso Anozie, James Badge Dale, Ben Hernandez Bray, Anne Openshaw, Jacob Blair

Nathalena
2022-07-30
Gillas starkt !
2019-10-13
En fantastisk tät & spännande film där konflikter och reptil beteende är intressant beskåda. Även så är den så mycket bättre än den överskattade Alive. Neeson är förjävla grym i sin roll här.
2018-03-07
Gäsp!!! Tråkig film...
Pentothal
2017-05-30
Riktig skitrulle. Massor av tekniska misstag såsom att temperaturen helt plötsligt ändrats eller att det slutat snöa.
Tatty
2017-04-28
Ganska spännande samt lite sorgligt. Men den föll mig inte riktigt i smaken. Lite besviken på slutet. Annars är filmen okej iaf. Liam Neeson passar bra i rollen han spelar i filmen.
Murvel48
2016-10-14
En välgjord och spännande film medlen hel del djup. Ingen slapp actionfilm, precis.
deswhip
2016-08-09
Jag brukar gilla den här typen av filmer men den är så full av ologisk icketrovärdighet så jag blir bara... confused.
2016-02-26
Fina naturbilder räddar tvåan. Plastsentimentaliteten funkar inte alls för mig. Flera av karaktärerna är bara jätteidioter och jag hejar på vargarna. Spänningsmomenten fungerar inte alls då dom inte alls hittar om dom ska vara realistiskt trovärdiga eller all out skräckiga utan hamnar mittemellan och blir menlösa. "Men filmen handlar om tro och att resa sig när man tror att allt hopp övergivet en". Jo, visst, men det funkade inte direkt det heller. Men en tvåa får den som sagt iaf. Men inte med mycket.
Dutch
2015-11-12
En film om tro och att acceptera sitt öde.
Rele
2015-07-20
En seg men spännande och bra film. Liam Neeson är väldigt duktig och övertygande i sin roll. Jag ger en stark trea.