2.5

The Green Hornet

Britt Reid är en bortskämd ung man som efter sin fars hastiga död ärver hans tidning. Tillsammans med sin nyfunna assistent, den kinesiske Kato, bestämmer han sig för att gå ut maskerad på gatorna för att bekämpa brott. Kato förser Britt med specialpistoler och knockoutgas. Samtidigt försöker den paranoide gangstern Benjamin Chudnofsky ansluta till alla brottsfamiljer i Los Angeles och organisera en supermaffia.

Originaltitel The Green Hornet
Regissör Michel Gondry
Manus Evan Goldberg, Seth Rogen
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Seth Rogen, Jay Chou, Cameron Diaz, Christoph Waltz, Tom Wilkinson, David Harbour, Edward James Olmos, Jamie Harris, Chad Coleman, Edward Furlong, James Franco, Analeigh Tipton

Skapad 2019-11-10 av
[-]Michel Gondry. En man jag brukade kalla min favoritregissör. Det är för mig obegripligt hur någon kan gå från att skapa solklara mästerverk i form av Eternal Sunshine of the Spotless Mind oc...   Läs mer »

NoWireHangers
2018-01-30
Lite tveksam trea.
Greystalker
2017-10-22
Ytterst svag tvåa
2015-10-11
Rätt så underhållande och bitvis kul film med ett par riktigt coola scener. Men i huvudsak är den mest förbannat enerverande. (5+/15)
Bomkia
2015-10-03
Bra skådismaterial, men manuset är tröttsamt och actionen relativt ointressant. Några sköna sekevenser kommer man inte allt för långt på. 2+
amotherscrime
2015-02-02
Egentligen inte speciellt rolig eller bra. Men något slags underhållsvärde hade den ändå. Hjälpte väll att storyn var väldigt annorlunda från vad jag väntat mig också. Gillade Waltz!
2015-01-06
Filmens första 17 minuter är inte roliga, faktiskt rätt dåliga. Därefter introduceras karaktären Kato(underbart spelad av Jay Chou) vilket verkligen ger filmen en kick i röven. Därifrån byggs samspelet och kemin mellan karaktärerna Britt(Seth Rogen) och Kato upp och det blir faktiskt riktigt roligt. En bit därefter introduceras Cameron Diaz karaktär Lenore Case. Diaz roll är inget omvälvande för filmen men ändå en fungerande del av den. Kul, underhållande och actionfylld filmupplevelse. 3+
nestle
2014-12-15
Skön film som börjar rätt lågt. Slutet höjer den dock till en svag 4a!
JanneN
2014-09-27
Jag har sett filmen sammanlagt fya gånger! På bio och hittills tre gången på min DVD. Den håller fyran som jag gav från början och tänker inte sänka betyget i dag. (Inte heller i morgon.) Seth Rogen passar utmärkt i rollen som den töntige arvingen och Jay Chou gör bra ifrån sig när han tar Seth Rogen ner på jorden. Upplysningsvis ligger mitt betyg väldigt nära en femma.
riduzh
2014-07-11
Helt meningslös även fast världens snyggaste Seth Rogen är med.
Andreas_
2013-10-22
Det enda som håller 1:an borta i betyget är för att om man tar filmen rätt, alltså en parodi på superhjältefilmer så är den lite småkul faktiskt, men jag tycker att det är synd att förstöra en redan välgjord och seriös tv och radio seriekaraktär och göra en oseriös parodi på det hela. Hade varit mycket bättre med att bara hitta på en helt egen superhjälte och sedan göra narr av just superhjältetemat. Seth Rogen är som sagt oftast ganska kul i sina filmer men absolut inte här, och han är definitivt ingen Britt Reid eller Green Hornet för den delen heller, utan ett totalt fiasko i denna film, hans partner Kato spelad av Jay Chou är mest bara störande och jag kan för i hela världen inte förstå hur två superskådisar som Tom Wilkinson och Christoph Waltz kan ställa upp på en sån här dynga till film...otroligt, även om dom tyckte att parodi lät intressant...Filmen i sig är annars rätt tråkig trots välgjorda actionscener, nej jag hade gärna sett en seriöst gjord green hornet film med bättre skådisar och manus än detta trams och betydligt mindre detaljmissar, men som sagt, tar man det som en parodi och inte stör sig allt för mycket att den är så långt ifrån originalet som det går och alla fiasko detaljmissar, så funkar den att se i brist på annat. Betyget blir en mycket svag 2:a