3.3

The Greatest Game Ever Played

Bygger på den verkliga historien om den unge golfspelaren Francis Ouimet. 1913 kämpade Francis både emot sin far och motståndarna för att vinna US Open.

Originaltitel The Greatest Game Ever Played
Regissör Bill Paxton
Manus Mark Frost (I)
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Shia LaBeouf, Stephen Dillane, Josh Flitter, Elias Koteas, Marnie McPhail, Luke Askew, Peyton List (I), Stephen Marcus, George Asprey, Michael Weaver (II), Peter Firth, Justin Ashforth, Robin Wilcock, Max Kasch, Jonathan Higgins, Matthew Knight

celec
2019-02-01
Tycker att de lyckas fånga golfen dåligt, ofta vet man inte hur många slag spelarna har slagit och det blir därför inte spännade. Att de gjort avsteg från verklighen även fast de säger att det är en sann historia drar också ner betyget.
2016-07-09
Klyschfest 2000 och pappan känns så sjukt krystad och inte det minsta trovärdig. Ändå ganska fin och underhållande. Svag trea.
Almgren
2013-08-15
Inte The Greatest Movie Ever Made. De förstör stämningen på egen hand med alla onödiga kameratrix och effekter, och handlingen blir aldrig riktigt intressant eller engagerande, trots en bra story.
Ninjatroll
2013-03-16
Inte direkt dåligt men slentriant och inte speciellt engagerande.
Jämte
2013-01-20
Gillade den här. En klassisk underdoghistoria om en arbetarklasskille som får spela med proffsen. Mysig, fell-good. Disneyloggan på slutet av eftertexterna förklarade det mesta på ett sätt.
LiqWid
2012-01-01
Bästa filmen jag sett år 2012...
Grillo
2010-11-13
Sämre än legenden om Bagger Vance och i princip identisk. Vardon och Ray gestaltades ju identiskt med Ben Hogan resp Walter Hagen i den filmen... Ändå bra, och det känns som att den förstnämnda var klart inspirerad av den här verkliga händelsen, så då är det väl inte så konstigt om de blir lika...
kboman
2010-10-10
Hyfsat engagerande och LaBeouf är inte vedervärdig, men alldeles för slentrian och klyschigt för att hålla i längden.
Kei
2010-10-09
Klytschigt värre..
FilmSimon
2010-08-08
Grymt snygg och väldigt anpassad till barn, inte så jobbig att se men ändå spännande :) Good job! hej