3.1

The Good Doctor

Dr Martin Ploeck har tillbringat hela sitt liv i jakt på respekt, och när han får in den 18-åriga Diane med njurproblem som patient, får han till slut en länge efterlängtad självuppskattning. Men när behandlingen börjar verka och Diane tillfrisknar, blir han rädd att förlora henne och börjar istället mixtra med behandlingen för att hålla henne kvar på sjukhuset.

Originaltitel The Good Doctor
Regissör Lance Daly
Manus John Enbom
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Orlando Bloom, Riley Keough, Taraji P Henson, Rob Morrow, J K Simmons, Michael Peña, Troy Garity, Molly Price, Wade Williams, Gary Cervantes, Monique Gabriela Curnen, Jean St James, Sorel Carradine, Marin Hinkle

emsir
2012-12-25
Den har verkligen stor potential och Orlando Bloom är övertygande, men jag kan inte riktigt förstå hans karaktär och vissa småsaker sänker betyget. Är bland annat tveksam på Riley Keough insats och kan inte komma över hur orealistiskt sjukhusmiljön ibland skildras. Samtidigt gillar jag verkligen huvudkaraktärens derail into madness och önskar att den hade utvecklats ytterligare. Stark trea.
Wern
2012-01-31
En av Orlando Blooms bästa rollprestationer. Återhållsam och hyfsat övertygande med små medel. Men det fastnar inte riktigt ändå.