1.3

The Gingerdead Man

En förbannelse väcker en pepparkaksfigur till liv med en dömd och avrättad mördares själ för att hämnas på tjejen som vittnade mot honom.

Originaltitel The Gingerdead Man
Regissör Charles Band
Manus William Butler, Domonic Muir
Genre 2000-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Gary Busey, Robin Sydney, Ryan Locke, Larry Cedar, Alexia Aleman, Newell Alexander, Harlan Band, Jackie Band, Zalman Band, Margaret Blye, Jonathan Chase, Lisa Cohen

Dream
2016-07-17
Hahaha jösses det syns att gamle Gary Busey har levt ett hårt liv! Fast han är ändå rätt skön, han behöver nämligen ingen smink han ser galen ut ändå! Sen är pepparkaksfiguren rätt underhållande med, får mig att minnas 80 och 90 - talets skräckklassiker som t.ex. "Chucky" och "Dolly Dearest". Men tyvärr så förstörs resten av filmen med dåliga skådespelare och helt osammanhängande repliker vilket är synd... Charles Band skulle satsat mer på splatter och action istället för segt meningslöst drama, då hade den här lätt blivit en kultklassiker istället för en flopp.
dafreakish
2012-06-12
Film får inte vara så här dålig. Jag önskar den hade någon form av distans till sig själv men eftersom allt är så outhärdligt dåligt så kan man inte ens skratta.
Jörmungandr
2011-08-20
Igår tog jag med mig en film till min polare som handlar om en pepparkaksgubbe som slaktar folk, han är 30 cm hög ungefär och replikerna görs av Gary Busey. Riktigt låg budget och skådespeleriet var inte direkt på topp. Var den bra? Hey, det handlar om en mordisk pepparkaksgubbe!? Kan det vara dåligt? ;-) Kult, men de utlovade 80 min var bara 60.
Ondskapt
2010-12-13
Trots den ytterst korta speltiden var det här en tämligen händelselös och sjukt billig film som inte ens bjuder på värst hög bodycount.
schramm
2010-12-06
Jag kommer inte på något elakt att skriva om filmen. jag kommer inte ens ihåg filmen dagen efter jag såg den!
dudson
2010-03-05
MM så sjukt rolig!!) Gary busey är åxå med mr Socker. bit -tand haha...Charles band vet hur man gör Underhållnade film 4 sure...
jonbo
2009-08-14
Vad säger man....hahaha. Men med en speltid på strax över 60 så klarar man ju av det.
Docklands
2007-05-02