1.6

The Gene Generation

I framtiden finns det DNA-hackers som använder sina färdigheter för att hacka sig in i folk och döda dem. Michelle är en mördare som egentligen vill lämna stan och leva ett stillsamt liv. Men fast hon försöker hålla sin lillebror Jackie utanför trubbel så blir han involverad i ett och annat. Det visar sig att de måste slåss för sina liv.

Originaltitel The Gene Generation
Regissör Pearry Reginald Teo
Manus Keith Collea, Pearry Reginald Teo
Genre 2000-tal, Science Fiction
Skådespelare Faye Dunaway, Nick Tate, Parry Shen, Alec Newman, Michael Shamus Wiles, Bai Ling, Dina Rosenmeier, Daniel Zacapa, Robert David Hall, Rebecca Parisi, Amber Nicolai

Robkiller
2011-07-20
Baserat på en serietidning... handlingen verkar börja ungefär mitt i efter en snabb förklaring av vad som hänt innan. Flummig osammanhängande japan-influerad sci-fi... verkar vara rätt lågbudget och visar samma platser om och om igen med rätt fula animationer och blue-screen scener däremellan. Handlar om nån maskin i framtiden som kan ändra kroppens DNA. Alec Newman är bra som vanligt, men i övrigt är det väl inte så mycket här som är värt att se... den är alldeles för långsam och konstig för att fungera bra.
Arvida
2009-09-06
Ganska tuff, men inte så bra.
Kommie
2009-05-05
Bai Ling är het!!!
Partybwal
2009-03-10
En ny klassisk replik, efter att ha sparkat en kille i huvudet: "He'll be unconscious for at least 36 hours!" - vilket han sen också är! Helt underbart.