1.8

The Frankenstein Theory

Professor John Venkenheim blir avstängd från universitetet på grund av sina vilda idéer. I ett desperat försök att återupprätta sitt rykte tar han med sig en grupp dokumentärfilmare till polcirkelns utkanter för att bekräfta sin teori - att Mary Shelleys bok "Frankenstein" i själva verket är en sann händelse maskerad som en påhittad berättelse.

Originaltitel The Frankenstein Theory
Regissör Andrew Weiner
Manus Andrew Weiner, Vlady Pildysh
Genre Science Fiction, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Kris Lemche, Joe Egender, Timothy V Murphy, Eric Zuckerman, Christine Lakin, Brian Henderson, Roger W Morrissey, Heather Stephens, Leland White

espresso.life
2021-05-27
Byggdes upp som det kanske kunde bli något, även om den var långsam. Men nä, försöket inte ens göra något av de som byggts upp.
Robkiller
2016-03-06
Fejkdokumentär med en massa snack... och när den försöker ta sig lite så blir det inte direkt bättre... suck...
TheHorrorfan
2015-11-15
Tråkig skit som för det mesta bara går på tomgång. De sista tio minuterna är mer fartfyllt än vad resterande av filmen är. Regissören borde kanske ha tänkt på att det borde hända någonting innan dess tycker man.
Adeoo
2014-06-10
Är så trött på alla kassa ''dokumentär/ found footage'' skräckfilmer, denna var bara intressant dem 10 sista minuterna. Nästan hela filmen så ser man bara dem gå runt i snön och ingenting händer. Jag blev irriterad på karaktärerna också. 4/10
Ondskapt
2013-08-19
Idén är dum nog för att kunna resultera i en underhållningsfest, men när man väljer att låta personerna springa runt i snön i 45 minuter tröttnar man rätt snabbt.
linkan1982
2013-05-04
Jäkligt bra! Hittade denna av en slump och den överraskade verkligen! Mer sånna här filmer
Lukinx
2013-03-29
Kul idé som dock inte förvaltas ända in i mål.

2013-03-10
Välbyggd tankelek med ikoniska Frankensteinstoryn som bakgrund. Hade kunnat bli en fantastisk film, men dessvärre har man känt sig tvungen att göra sista halvtimmen till en typisk "found footage"-skräckis där hotet lika gärna hade kunnat komma från slumpvis utvald yxmördare eller så. Ändå mycket sevärd.