4.1

The Forsyte Saga

I centrum för berättelsen står 31-åriga Soames Forsyte, som är en framgångsrik partner i den familjeägda advokatbyrån. Soames är urtypen för en ung, framgångsrik man som värnar om familjens gamla värderingar. Han förälskar sig i den vackra Irene och trots att hon har fel bakgrund bestämmer han sig för det är henne han vill ha - till varje pris. Irene å sin sida föraktar allt som Soames står för. Soames kusin Jolyon är hans raka motsats. Jolyon är känslig, humanistisk och följer sitt hjärtas röst, vilket inte alltid stämmer överens med vare sig släktens eller tidens stränga värderingar.

Originaltitel The Forsyte Saga
Regissör Christopher Menaul, Dave Moore, Andy Wilson
Manus Stephen Mallatratt, Jan McVerry
Genre Drama, Romantik, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Damian Lewis, Rupert Graves, Gina McKee, Corin Redgrave, Ioan Gruffudd, Ben Miles, Amanda Root, Amanda Ooms, Joanna David, Christian Coulson, John Carlisle, Ann Bell, Gillian Kearney, Barbara Flynn, Jessica Fox

spielmitmir
2013-12-29
Fantastisk serie med underbara skådespelare och en handling som absolut INTE är förutsägbar. Damian Lewis tolkar Soames\\' karaktär på ett så smärtsamt perfekt sätt att man nästa måste gråta! <3
emmacecilia
2013-02-23
Det bästa är ju att så många av karaktärerna både är onda och goda... Man kan knappt heja på någon, måste älska alla. Och så är det snyggt, och så är det kostymdrama, och så räcker det väldigt länge.
Starlette
2011-10-05
Underbar.
avante
2011-08-13
Är det inte Therese Alshammar som spelar Irene?! ;)
PinguDreams
2010-09-23
Snyggt gjort och redigerat - man följer med historien hela tiden och övergången mellan de "gamla" och "nya" huvudpersonerna blir helt naturlig. Men jag vissa skådespelar har tydligen bara ett enda ansiktsutryck, och att se det i 423min blir lite tradigt.
funkisvilla
2010-05-02
Irene är helt värdelös som karaktär, så håller med föregående talare.
JohanHelenius
2010-03-20
Jag tycker också mer om Soames än Irene.
Pamancou
2009-02-28
Jag tycker bättre om Soames än vad jag tycker om Irene, faktiskt.
ShenLong
2008-06-21
423min altså.
carl73
2007-12-27
Klart en av dom bästa serier jag i huvudtaget har sett. Det stora behållningen var självklart Soames