2.7

The Flash

Barry använder sina superkrafter och reser tillbaka i tiden för att ändra sitt förflutna. Men när han försöker rädda sin familj påverkar han framtiden, Barry fastnar i en ny verklighet där General Zod har återkommit och hotar med förintelse. Nu finns det ingen superhjälte som kan hjälpa honom, hans enda chans är om han lyckas lirka en väldigt annorlunda Batman ur sin pension och rädda en fängslad Kryptonian.

Originaltitel The Flash
Regissör Andy Muschietti
Manus Christina Hodson, Joby Harold, John Francis Daley, Jonathan Goldstein
Genre Action, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Ezra Miller, Sasha Calle, Michael Shannon, Ron Livingston, Maribel Verdú, Kiersey Clemons, Antje Traue, Michael Keaton, Ben Affleck, Temuera Morrison, Gal Gadot, Saoirse-Monica Jackson, Rudy Mancuso, Luke Brandon Field

Skapad 2023-09-15 av darkmist82
Att DC har fått utstått mycket onödig kritik för många av sina spelfilmer på senaste 20, 30 åren har varit en gåta för mig. Jag har uppskattat det mesta från DC, de flesta filmerna har håll...   Läs mer »

Olof_Gronlund
2024-01-12
Jävlar vad dessa filmer blandar och ger, inga stabila 3or rakt igenom, utan antingen högt eller lågt. Gillar ej karaktären Flash för det första, humorn var totalt misslyckad och effekterna gjorde inte precis så man blev intresserad heller. Kul att se Keaton som Batman igen, även om det inte lämnade någon större impact. Nä, allt för lång med och 70% trams där man går in på Flashs barndom som har 0 action.
HerrNenne
2023-11-09
Underhållande, och Miller och Keaton är väldigt bra faktiskt, men även om det är kul så är det faktiskt rätt tröttsamt med det här meta- och nostalgigrejet nu. Det är kul, men det är så tomt. Effekterna, speciellt fejs-cgi, skakar ordentligt ibland.
2023-10-19
Nja, inte min typ av film och det ända som var kul att se den gamle hedersknyffel Michael Keaton åter ta på sig trikåerna och spela Batman, men lika bra som när han spelade Batman under 90- talet kommer han aldrig bli...
Rune2000
2023-08-26
Mycket bättre än väntat tack vare bra manus, jämfört med många andra superhjältesfilmer. Jag tyckte att Ezra Miller var rolig i huvudrollen och var betydligt mer underhållande, jämfört med hans tidigare gestaltningar av Barry. Michael Keaton bjuder också på en del minnesvärda ögonblick och det är kul att se honom tillbaka i rollen som Batman. Keaton får dessutom mycket tid att utveckla sin karaktär under filmens gång. Det som dessvärre drar ner upplevelsen (och betyget) är de usla animationerna och effekterna, speciellt i filmens första actionscen.
Spook
2023-08-25
så mycket lore bakom alla cameos att de som känner till det får mycket nostalgi :) bästa DC-filmen efter justice league znyder cut.
Argo_L
2023-08-25
När man sett hela Flash serien då är denna väldigt svag. Överdrivet men dåliga effekter. Väldigt dålig val av skådespelare som spelade flash. Amatör. Näääh..
amam
2023-08-25
Mycket roligare än väntat. Ezra Miller var en bättre skådis än jag trodde, synd bara att han verkar så knäpp irl. Nog min favorit av DC filmerna även om det är en låg nivå att slå.
psyche_delic
2023-08-10
Jag kanske sänker betyget när jag har hunnit tänka lite på den, men det är lätt den DC-film som har nått högst över mina förväntningar (som iofs var riktigt låga). Konsekventa tidsreseregler, färre easter eggs än väntat, kul humor, korkade karaktärer utan att vara en korkad film.
FilmRunar
2023-07-18
Kan dom sluta förstöra DC nu...
Zok
2023-07-16
En mcket underhållande och bra superhjältefilm med humor som fungerar, vilket inte är särskilt vanlig i dag.